۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85176961
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

معضلات‌ گیلان با تکیه بر پژوهش مرتفع شود

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85176961
معضلات‌ گیلان با تکیه بر پژوهش مرتفع شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان باتاکید بر سرمایه‌گذاری مناسب در بخش پژوهش گفت: معضلات و مشکلات موجود استان باید از طریق بها دادن و تکیه بر پژوهش برطرف شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی مقوله پژوهش را جدی بگیرند و در این بخش فعال‌تر باشند افزود: یک درصد بودجه هر دستگاه به بخش پژوهش اختصاص دارد و علاوه بر آن اگر هزینه‌ای در این مورد صرف می شود از سوی آن ارگان گزارش شود.

وی افزود: راه‌حل‌های معضلات و مشکلاتی همچون جمعیت، عفاف و حجاب که تهدید جدی فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند باید از طریق پژوهش برطرف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: همچنین معضل پسماند نیز باید با تکیه بر پژوهش مرتفع شود؛ نباید تنها در سراوان رشت متمرکز شد؛این موضوع باید مورد اهتمام همه فرمانداران و مسئولان ذیربط باشد و در این راستا آخرین دستاوردهای علمی متناسب با گیلان مدنظر قرار گیرد.

۳۰ درصد از میزان سرعت‌گیرها کاسته شود

استاندار گیلان در ادامه این جلسه به مشکل ترافیک و برپایی شورای ترافیک اشاره و اضافه کرد: در بخش ترافیک نیز باید راهکارهای علمی ارائه شود و از مقوله پژوهش در این بخش نیز سود برد چون متاسفانه شاهدیم که فقط بر تعداد سرعتگیرها افزوده می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: سرعت‌گیرها نه تنها باری از دوش ترافیک برنمی‌دارد، بلکه برای مردم نیز مشکل ایجاد می‌کند ؛لذا در این رابطه باید با بررسی های کارشناسانه و برنامه ریزی تا پایان مرداد ماه ۳۰ درصد از تعداد سرعت‌گیرها در گیلان کاسته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به پل‌های عابر پیاده نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها هرچه سریع‌تر در خصوص راه اندازی پل‌های الکترونیکی و برقی عابر پیاده تلاش کنند تا در کمترین زمان این پل‌ها برای تسهیل رفت و آمد و ایمنی مردم مورد استفاده قرار گیرد.

جذب چهار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته طی ۲ ماه در گیلان

همچنین معاون امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه اظهار کرد: طبق آمار اردیبهشت ماه اعتبارات موجودی حساب‌های اعلام شده دستگاه‌های اجرایی در گیلان حدود یکهزار و ۵۰۶ میلیارد تومان بوده و طی ۲ ماه ۴۲۸ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شده است.

مسعود کاظمی افزود: پایان مرداد ماه آخرین فرصت برای جذب اعتبارات سال گذشته توسط دستگاه های اجرایی است و امیدواریم که این دستگاه‌ها بتوانند مقدار اعتبارات باقیمانده از سال گذشته را در این مدت جذب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha