۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85183770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع پر شور زینبیون زنجان

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبر: 85183770
اجتماع پر شور زینبیون زنجان

زنجان - ایرنا - همزمان با یازدهم محرم و به رسم همه ساله، عاشقان حسینی در اجتماع پر شور زینبیون حضور یافته‌اند و با دل‌های آکنده از عشق اباعبدالله مسیر سه کیلومتری مسجد زینبیه تا امامزاده سید ابراهیم (ع) را طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت زینب(س) اسوه پرهیزگاری، صبر و استقامت است و با شهامت و شجاعت پرچم پرافتخار نهضت عاشورا را برافراشته نگاه داشت و تسلی بخش آلام بازماندگان قیام کربلا شد و اینگونه بزرگ پرستار حماسه حسینی لقب گرفت.

مسجد تاریخی زینبیه در محله زینبیه زنجان و در خیابان سعدی واقع شده است و همه حسینیان امروز در این محل جمع شده اند تا یک حضور حماسی و حسینی دیگر را در دفتر تاریخ ثبت و ضبط کنند.

مسیرهای منتهی به مکان برگزاری پر تردد و شلوغ گزارش شده و خیل انبوه جمعیت در حال افزایش است، هر کسی تلاش می کند خود را به این مراسم برساند تا از معنویات این مراسم بیش از گذشته بهره مند شود.

زنجانی ها و عاشقان حسینی در این رخداد جمع شده اند تا شعار" یا زینب "را سر دهند و بگویند با گذشت سالهای دراز همچنان پرچمدار مکتب سیدالشهدا هستند و لحظه ای از این مسیر منحرف نمی شوند.

تمامی دستگاه های متولی امر هم پای کار هستند تا این مراسم به شکل مطلوبی برگزار شود و از طرفی دستگاه های خدمت رسان از قبیل شهرداری و هلال احمر نیز در صف مقدم ارائه خدمات هستند.

اجتماع پر شور زینبیون زنجان آغاز شد

حضور ۳۰ عکاس برجسته کشور در نخستین سوگواره ملی عکس «راوی عشق»

به گفته رییس هیات امنای زینبیه اعظم زنجان، واحد فرهنگی این مجموعه در راستای اهداف تعیین شده خود به جهت توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در دهه محرم امسال، سوگواره ملی عکس را به‌ صورت اردویی و در دو بخش برگزار می‌کند.

عباس محمدی افزود: با کارهای انجام گرفته طبق فراخون قبلی ۳۰ عکاس برجسته و متبحر کشور در اجتماع امروز زینبیه اعظم زنجان حضور دارند که لحظات ناب و به یاد ماندنی عزاداران حسین(ع) را در قاب دوربین ثبت می کنند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها در بخش حرفه‌ای سه نفر برگزیده خواهند شد که نفر اول پنج میلیون تومان به علاوه تندیس سوگواره، نفر دوم چهار میلیون و نفر سوم سه میلیون تومان به علاوه لوح تقدیر دریافت خواهد کرد.

این مسوول ادام داد: در بخش عکاسی با موبایل هم تعداد ۱۰ برگزیده خواهیم داشت که هر کدام مبلغ یک میلیون تومان به علاوه لوح تقدیر دریافت خواهد کرد.

رییس هیات امنای زینبیه اعظم زنجان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات زینبیه اعظم زنجان ویزیت رایگان بیماران از سوی پزشکان عمومی و متخصص است که از صبح امروز تا قبل از آغاز حرکت دسته خدمات دهی خواهند کرد.

به گفته وی، در شب های گذشته میهمانانی از کشورهای آمریکا و آرژانتین در زنجان حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، زینبیه زنجان یکی از قطب‌های اصلی عزاداری‌ها در این استان به شمار می‌رود که دسته عزاداری آن در روز یازدهم محرم از شهرت جهانی برخوردار است و قدمت این مکان مقدس به بیش‌ از ۴۰۰ سال ‌می رسد و از جمله مساجد باستانی در استان زنجان محسوب می‌شود.

مسجد زینبیه زنجان در تاریخ ۲۰ تیرماه سال ۹۰ با شماره ۲۹۹۶۱ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، پرونده ثبتی این اثر ارزشمند در شورای سیاستگذاری ۱۸ بهمن‌‏ماه ۸۹ تایید شد و اکنون شماره ثبت آن ابلاغ شده است.

این مسجد همه ساله در ایام محرم پذیرای خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور و حتی خارج از کشور می‌باشد و حاضران در این مکان مقدس به صورت خالصانه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام می‌کنند.

عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر می کشند و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha