۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85183938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای چهارمحال و بختیاری تابستان امسال حدود نیم درجه گرمتر شد

شهرکرد- ایرنا- معان توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از افزایش دمای این استان طی تابستان جاری خبر داد و گفت: دمای استان طی تابستان امسال در مقایسه با میانگین بلندمدت ۶ دهم درجه سانتی‌گراد گرمتر شده است.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به گرمایش جهانی و همچنین افزایش میانگین دما در کشور، استان نیز تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است و از یکم تیر تا ۷ مرداد دمای استان ۶ دهم درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که دمای استان در سالجاری طی فصل‌های بهار و تابستان ۲ دهم درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است که تغییر محسوسی نسبت به میانگین بلندمدت ندارد.

معان توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در سال جاری نیز با کمبود بارش مواجه شده و جزو استان‌های خشک به شمار می‌آید، تصریح کرد: استان در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۳ میلیمتر کمبود بارش دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با این وجود شهرکرد در تابستان امسال از خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور به شمار می‌آید و شرایط آب و هوایی در استان نسبت به دیگر نقاط کشور مطبوع‌تر است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha