۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبر: 85183961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: طرح های پیشران توسعه در اولویت سفر رئیس جمهور به استان است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: طرح های پیشران توسعه در اولویت مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست با نخبگان استان ایلام اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن سفر رئیس جمهور نقطه نظرات گروه های مختلف از جمله نخبگان دانشگاهی برای تصویب طرح های مهم استان ایلام گرفته می شود.

وی با اشاره به نقش نخبگان دانشگاهی در توسعه استان ایلام افزود: علاوه بر استفاده از نقطه نظرات قشر دانشگاهی و نخبه برای سفر رئیس جمهور به استان، در سایر موضوعات نیز در طول سال از نقطه نظرات این قشر استفاده می شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: کارهای بزرگی در استان صورت گرفته و برای دور دوم سفر رئیس جمهور طرح های کلان و پیشران که نقش مهمی در توسعه و اشتغال دارند، مورد نظر است.

استاندار ایلام: طرح های پیشران توسعه در اولویت سفر رئیس جمهور به استان است

بهرام نیا با اشاره به اینکه پروژه میدان میوه و تره بار شهر ایلام در حال احداث است، افزود: برای ایجاد این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال فقط برای زمین آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: ایلام ظرفیت های بزرگی همچون کشاورزی، گردشگری، نفت و گاز، مرزی در استان وجود دارد که نیاز است همه نخبگان برای توسعه و استفاده از این ظرفیت ها طرح های خود را ارائه کنند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه رتبه تورم استان طی دولت سیزدهم هشت پله کاهش پیدا کرده است، افزود: تمامی هدف مسئولان استانی اجرای طرح های مهم در حوزه های مختلف برای اشتغال، توسعه، امیدآفرینی و ... است.

معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز با اشاره به ظرفیت های مهم استان برای سرمایه گذاری، افزود: ۱۳۰ فرصت سرمایه گذاری در استان ایلام شناسایی و معرفی شده است.

شهریار عباسی گفت: طرح های مهمی در حوزه های گردشگری، نفت و گاز، کشاورزی برای دور دوم سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده و ایجاد اشتغال و توسعه استان اولویت اکثر این طرح هاست.

وی با اشاره به آمادگی مسئولان برای استفاده از نقطه نظرات اقشار دانشگاهی و نخبه استان، افزود: طرح هایی که منجر به اشتغال و توسعه در استان شود، بطور حتم مورد حمایت قرار می گیرند، ضمن اینکه زمینه لازم را برای حضور سرمایه گذاران در استان را فراهم کرده ایم.

معاون استاندار ایلام گفت: استفاده از ظرفیت های مرزی ایلام از دیگر اولویت های مسئولان استانی است، در همین زمینه به دنبال فعال کردن بازارچه جدید مرزی با عراق هستیم.

وی تصریح کرد: قرار است شهرک صنعتی مشترک با عراق در مرز مهران ایجاد شود، ضمن اینکه فعال کردن منطقه آزاد تجاری و حضور سرمایه گذاران در این منطقه به طور جد در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha