۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85184178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر موکب رسانه‌ای معلا: جای ما در بین موکب‌ها خالی بود

کربلا - ایرنا - مدیر موکب رسانه‌ای معلا گفت: جای یک موکب که در ایام محرم و صفر در خدمت رسانه و فعالان رسانه‌ای باشد خالی بود به همین دلیل اقدام به راه اندازی این موکب کردیم.

«مجید صحاف» شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار بین الملل ایرنا در کربلا افزود: پیشتر موکب داری به تامین مکان، غذا و ارائه خدمات رفاهی به عزداران سید الشهداء (ع) شناخته می شد.

وی افزود: اما ما باتوجه به تخصص و علاقه فعالیت های فرهنگی خود در زمینه عاشورا و اربعین مدلی از موکب‌دارای را در عراق راه اندازی کردیم.

مدیر موکب رسانه ای معلا با اشاره به سابقه ۶ ساله فعالیت رسانه ای دست اندرکاران این موکب در عراق، اظهار کرد: موکب رسانه ای معلا از ۲ سال قبل فعالیت خود را در فضای مجازی کشور در قالب یک شبکه تلویزیونی در بستر اینترنت آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امسال فعالیت موکب را با استفاده از پیام رسان های داخلی و بویژه پیام رسان بله گسترش دادیم، افزود: ما از این طریق به مردم در زمینه محرم و صفر اطلاع رسانی و در این راستا فرهنگ سازی می کنیم.

صحاف ادامه داد: موکب رسانه ای معلا جدا از اینکه یک شبکه تلویزیونی اینترنتی است در زمینه فرهنگ عاشورایی و اربعین اطلاع رسانی و به مخاطبان خود چگونگی وارد شدن به رهپیویان این نهضت بزرگ را آموزش می دهد.

وی با اشاره به اینکه عده ای از مردم تجربه پیاده روی اربعین را ندارند، گفت: ما از طریق موکب رسانه ای معلا به آنها آموزش و اطلاع رسانی می کنیم.

مدیر موکب رسانه ای معلا با بیان اینکه عده ای نیز از انگیزه لازم برای انجام پیاده روی اربعین برخوردار نیستند، افزود: ما قصد داریم به آنها انگیزه بدهیم ضمن آنکه ما با فعالیت رسانه ای خود به بازماندگان پیاده روی اربعین حس حضور در این مراسم معنوی را منتقل می کنیم تا این رویداد بزرگ مذهبی را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های این موکب از اول محرم در کربلای معلا آغاز شده است، افزود: امسال برنامه های تلویزیونی ما از پشت بام صحن در حال احداث «عقیل» در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) برای مخاطبان پخش می شود و تنها موکبی هستیم که شبکه های داخلی می توانند بصورت رایگان از خدمات آن استفاده کنند.

صحاف درباره هزینه های این موکب نیز گفت: بیشتر هزینه های ما توسط خیرین تامین شده است اما اخیرا" شرکت « شمسا» وابسته به سازمان حج و زیارت و کمیته امام خمینی (ره) بخشی از هزینه های این موکب را تامین کرده اند.

وی همچنین از حمایت های کمیته فرهنگی ستاد اربعین نیز قدردانی کرد و افزود: هنوز یکسری نیازها و کمبودهایی داریم که مطمئن هستیم با حمایت خیرین برطرف خواهد شد.

مدیر موکب رسانه ای معلا افزود: مردم می توانند این موکب را در پیام رسان بله و یا در پایگاههای اطلاع رسانی به نشانی «moalla.tv» و یا «moallatv.com» دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha