۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85185665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدام و برنامه های دولت برای افزایش کیفیت تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - تلاش برای تامین اعتبار از محل سفرهای اول و دوم رییس جمهور، جذب شماری معلم جدید به منظور کاهش اثرات بازنشستگی برکلاس های درس و اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان از اقدام ها و برنامه های دولت سیزدهم برای افزایش کیفیت تعلیم و تربیت در کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایرنا،پژوهش های کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت نشان می دهد که فضاهای آموزشی یکی از عوامل اصلی اثربخش بر یادگیری دانش آموزان است به همین علت دولت مصمم است تا با تغییر سیمای مدارس به بهبود کیفیت علم آموزی در کهگیلویه و بویراحمد کمک کند.

دولت سیزدهم در پی اعتباراتی که برای ارتقای وضعیت فضاهای آموزشی این استان کمتر توسعه یافته در سفر نخست رییس جمهور به استان جذب شد و همچنین با بودجه ای که در سفر دوم پیش بینی شده در تلاش است تا به وضعیت فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد سامان بخشد.

راهبرد هایی که جمع آوری شمار قابل توجهی کلاس های درس کانکسی،تخریب مدرسه های فرسوده و ناایمن و احداث آموزشگاه های جدید و همچنین تامین تجهیزات آموزشی و رفاهی برای مدارس و خوابگاه های آموزش و پرورش از حداقل ارمغان های آن برای کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

از آنجا که دانش آموزان به عنوان آینده سازان افزون بر علم آموزی از رفتارهای معلم وقت شناسی، رعایت عدالت و نظم، مهربانی، خوشرویی، ادب و خیرخواهی را می آموزند دولت تلاش می کند شرایطی فراهم کند تا معلم بتواند رسالت انسان سازی را به شکل قابل قبولی انجام دهد .

عملیاتی شدن طرح رتبه بندی معلمان پس از سال ها انتظار از دیگر خدمات دولت سیزدهم است که در آن آموزگاران براساس رتبه هایشان یا به عبارت بهتر متناسب با تلاششان حقوق دریافت می کنندکه این اقدام ضمن فراهم کردن زمینه رضایتمندی فعالان عرصه تعلیم و تربیت به افزایش انگیزه معلمان برای فعالیت بهتر و درنتیجه بهبود کیفیت آموزش در کهگیلویه و بویراحمد کمک می کند.

مصوبات سفر نخست رییس جمهور گرهگشای کدام مشکلات شد؟

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت : بهره برداری از۴۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۳ طرح با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار که مهر امسال صورت می گیرد از ارمغان های شاخص سفر نخست رییس جمهور به استان در حوزه تعلیم و تربیت است.

حسنعلی عزت خواه افزود : در متمم دور نخست سفر نیز افزون بر ۵۰۰میلیارد ریال به اداره کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت تا برای تکمیل فضاهای آموزشی در دست اجرا هزینه شود که از این محل ۳۰مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان شد.

وی افزود : با توجه به دستور رییس جمهور در سفر نخست به استان مبنی بر جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰نفر دانش آموز ، ۷۷مدرسه با ۱۲۴ کلاس درس به مبلغ بیش از۶۰۰میلیارد ریال با مشارکت بنیاد برکت آغاز شد که تا مهر امسال آماده بهره برداری می شود.

عزت خواه گفت : همچنین در این مدت عملیات اجرایی۳۳مدرسه با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرح محل منابع مالی محرومیت زدایی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده که ۳۰ آموزشگاه تا مهر ماه امسال تحویل موقت می شود.

وی افزود :در سال جاری بیش از ۸۰ میلیارد ریال تجهیرات آموزشی ،کمک آموزشی ، هنرستانی و خوابگاهی خریداری و در مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۳۸۵چشمه سرویس بهداشتی در ۱۳۰مدرسه آغاز شده که ۸۰ درصد آنان تحویل موقت شده اند.

وی گفت:در این مدت همچنین۳۳زمین چمن درون مدرسه ای احداث و تحویل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی به دیگر فعالیت های عمرانی در مدارس اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت سیزدهم بالغ بر۱۲۰هزار متر مربع آسفالت و۱۰۰هزارمتر مربع ایزوگام در مدارس استان انجام گرفت.

عزت خواه تاکید کرد: از 2 سال گذشته تاکنون بالغ بر۱۰۰میلیارد ریال تعمیرات مدارس انجام گرفت و همچنین۱۵۰میلیارد ریال تجهیزات گرمایشی استاندارد در مدارس کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

جذب معلمان جدید

ایمان سبحانی نژاد،معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:۸۰۰ معلم برای تدریس در مدارس استان طی ۲ سال گذشته تاکنون با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ جذب شده اند.

چشم انداز روشن توسعه زیرساخت های آموزشی ارمغان های سفر دوم

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال در دور دوم سفر رییس جمهور به استان برای بهبود کیفیت فضاهای آموزشی اختصاص یافته است.

عزت خواه افزود: در این سفر چهار هزار میلیارد ریال برای جمع آوری مدارس سنگی ، چهار هزار و ۷۰۰میلیارد ریال برای تکمیل فضاهای در دست اجرای آموزشی و ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل خوابگاه های دانشگاه فرهنگیان و اجرای طرح شهید عجمیان جهت مرمت و بهسازی و ۳۰۰ میلیارد ریال به احداث هنرستان در شهر مارگون اختصاص یافته است.

برنامه ریزی برای جذب معلمان جدید

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد گفت: زمینه جذب۲۷۷ نفر بمنظور حرفه معلمی در آموزش و پرورش استان برای جایگزینی بازنشستگان فراهم شده است.

عزت خواه افزود: این افراد پس از انجام فرآیند مصاحبه تخصصی و ارزیابی حرفه ای پذیرفته شدگان آموزگاران ابتدایی و استثنایی جذب خواهند شد .

وی بیان کرد: فرآیند مصاحبه پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی و استثنایی با حضور ۸۲۳ داوطلب از ۲۹ تیرماه آغاز شده و پیش بینی می شود تا ۱۱ مرداد ماه به اتمام برسد.

عزت خواه تاکید کرد: پنج کانون در قالب ۱۰ گروه ارزیابی روزانه ارزیابی و مصاحبه ۶ داوطلب را انجام می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چرخه انتخاب ارزیابان در هر گروه به صورت کاملا تصادفی و همه امور بر اساس کد شناسایی داوطلب و ارزیاب انجام می گیرد عنوان کرد : از مجموع ۸۲۳ داوطلب تعداد ۵۰۲ نفر مرد و ۳۲۱ نفر زن هستند.

عزت خواه نقش معلم در تربیت نسل های آینده را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: تغییر فرایند مصاحبه در آزمون اخیر منجر به گزینش معلمانی توانمند ، خلاق ، اثربخش و تحول آفرین خواهد شد .

وی تاکید کرد: بررسی های کارشناسان نشان می دهد شمار زیادی از معلمان کهگیلویه و بویراحمد در آستانه بازنشستگی هستند که دولت سیزدهم در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت های آزمون ماده ۲۸ و جذب معلمان اثرات این پدیده را بر کلاس های درس را حداقل برساند.

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

طرح رتبه بندی فرهنگیان سراسر کشور به عنوان شاهکار خدمات دولت مردمی ایران قوی از سوی دولت سیزدهم عملیاتی شد تا ضمن افزایش رفاه معلمان انگیزه آنان برای خدمت با کیفیت در سنگر تعلیم و تربیت افزایش یابد.

مطابق قانون نظام رتبه‌بندی به منظور افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها و بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان استان همزمان با سراسر کشور گفت: ۴۰ در صد از فرهنگیان استان در حوزه های مدیریتی به رتبه خود در طرح رتبه بندی اعتراض داشتند.

ایمان سبحانی نژاد افزود: پس از اعلام نتایج رتبه رتبه بندی فرهنگیانی که به رتبه خود اعتراض داشتند مستندات خود را در سامانه rtb.medu.ir بارگذاری کردند.

وی عنوان کرد: همزمان کارگروه های بررسی اعتراضات فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد و همه پرونده های کارکنان آموزش و پرورش بررسی شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رتبه های یک و دوم بعد از تایید در مرحله شهرستانی در استان تایید می شود اما رتبه های سه تا پنج بعد از مراحل تایید در استان برای تایید نهایی به وزارت آموزش و پرورش ارسال می شود.

سبحانی نژاد ابراز امیدواری کرد: احکام همه فرهنگیان استان تا پیش از مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی ابلاغ شود.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۱۷۰ هزار دانش آموز و ۱۵ هزار معلم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha