۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85185672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود نیرو سبب طولانی شدن دادرسی‌ها در اصفهان شده است

اصفهان–ایرنا- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان اصفهان گفت: یکی از دلایل مهم طولانی شدن روند دادرسی‌ها در استان، محدودیت تعداد نیروی قضایی و اداری است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین آقایی روز دوشنبه در آیین معارفه رئیس دادگستری شهرستان بویین و میاندشت افزود: در زمان حاضر در دادگستری استان اصفهان حدود ۵۰ درصد از پست‌های قضایی و اداری بلاتصدی است.

وی اظهار داشت: این موضوع فشار کاری مضاعفی را بر کارکنان دادگستری استان وارد آورده و بر کیفیت خدمت‌رسانی و تکریم ارباب رجوع نیز تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به آمار بالای ورودی پرونده‌ها به محاکم استان گفت: در یکسال گذشته بالغ بر یک‌ میلیون و ۶۰۰هزار فقره پرونده وارد دادگستری و معادل همین مقدار نیز پرونده‌ مختومه شد که نشان‌دهنده تلاش جهادی و کار مضاعف قُضات و کارمندان دستگاه قضایی اصفهان است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل اصفهان با اشاره به تلاش‌ رئیس دستگاه قضایی استان برای رفع مشکل کمبود نیروی قضایی و اداری افزود: با تلاش‌ صورت گرفته و توجه ویژه رئیس قوه قضاییه، مجوز جذب کارمندان و قُضات جدید برای دادگستری استان صادر شده است که با ورود آنها مشکل اطاله دادرسی در دستگاه قضایی استان تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول قضایی برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس قوه قضاییه که تدوین و ابلاغ شده، یکی از برنامه‌های محوری دادگستری کاهش اطاله دادرسی‌هاست.

آقایی اظهار امیدواری کرد که با عملیاتی شدن برنامه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در امر کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان، کیفیت خدمت‌رسانی به مردم مطلوب‌تر شود.

به گزارش ایرنا،در این مراسم با حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه حجت‌الاسلام‌والمسلمین "مجید امیدیان" بعنوان رئیس جدید دادگستری حوزه قضایی بویین‌ و میاندشت معرفی و از زحمات "حمید صفاری" رئیس پیشین قدردانی شد.

شهرستان بویین و میاندشت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha