۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85185795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه پردیس: برای حفاظت از عتبات تا پای جان ایستاده‌ایم

پردیس - ایرنا - امام جمعه پردیس با بیان اینکه برای کربلا جان و خون دادیم و می دهیم، گفت: دشمنان می خواستند دست شیعیان ایران را از عتبات عالیات قطع کنند اما نمی گذاریم و از جان و خون خود برای محافظت از عتبات می‌گذریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی روز دوشنبه در آیین گلریزان بازسازی عتبات عالیات و زندانیان جرائم غیر عمد که با حضور خیران و مسئولان در تالار مائده پردیس برگزار شد، اظهار داشت: دستهای قطع شده، جانهای فدا شده و شیعه ولایتمدار؛ امام حسین (ع) را به کل دنیا معرفی کرده‌است.
وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در شناساندن قیام کربلا و نهضت عاشورا به جهانیان خاطرنشان کرد: مردمانی از ادیان و مذهب های مختلف در مراسم اربعین حسینی حضور دارند که تبلیغات ایران در این بخش تاثیر گذار بوده است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: توسعه حرمین فکر ایران شیعه ولایتمدار با مکتب حاج قاسم است، بسیاری تلاش می کنند تا این طرح ها را بگیرند و برای اهداف خود صرف کنند.

حسینی افزود: صحن حضرت زینب (س) نیمه کاره باقی مانده ، سهمیه کمک رسانی همه شهرستان تعیین شده است و باید با همیاری و همکاری سهمیه تعیین شده را به ستاد بازسازی عتبات اهدا کنیم.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال، سال گذشته ۶ میلیارد ریال تعهد شد که چهار میلیارد آن اهدا شد و برای امسال سهمیه شهرستان ۲۵ میلیارد ریال تعیین شده است.

حسینی گفت: شهرستان پردیس ظرفیت خوب و مردمان بلند همت دارد و در طی چهار سال گذشته خوبیهای بی نظیری از مردم شهرستان دیدیم.

فرماندار شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: بازسازی و ساخت عتبات عالیات برای جمهوری اسلامی حیثیتی است و در این راستا هر قدر از آبروی خود خر ج کنیم بیشتر از آن آبرومند و عزتمند خواهیم بود.

محسن قضاتلو افزود: خیران و مسئولانی که در جلسه حضور دارند شماره حساب ستاد بازسازی عتبات را به آشنایان خود بدهند و همه کسانی در این راه خیر قدم بردارند سند افتخار مشارکت در این امر خیر را دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه محرم و نزدیک به اربعین حسینی هستیم و بحث اصلی ما بازسازی صحن حضرت زینب (س) در محل تل زینبیه است تا با توجه به جمعیت کثیر زائران فضای لازم تامین شود.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس نیز در این آیین گفت: بزرگترین تدابیر رسانه ای غرب برای شایعه پراکنی و سانسور در ایام محرم به ویژه اربعین اتفاق می افتد تا نور سیدالشهدا (ع) را کمرنگ کنند.

ابراهیم گرمابدری ادامه داد: بیش از ۲۰ میلیون نفر زائر در اربعین به کربلا می روند و دشمن از هم اکنون پروژه شایعه پراکنی و سانسور خود را شروع کرده که تا اربعین ادامه خواهد داد.

وی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات از سال ۸۹ فعالیت خود را با حضور سپاه قدس آغاز کرد و امروز در شهرستان ها دفاتر خود را دایر و فعالیت خود را گسترش داده است.

گرمابدری خاطرنشان کرد: ایرانیان همیشه به حرمین توجه ویژه داشتند، کمک به مردم عراق ، کمک به دانش آموزان، ارتقای ارتفاع گنبد حرم امام حسین (ع) توسط معماران و مهندسان ستاد اجرا و انجام شده است.

وی با بیان اینکه روزگاری برای زیارت سید الشهدا (ع) دست و پا را قطع می کردند و با مدد الهی امروز با نیت خالصانه حاج قاسم بستری فراهم شده که زائران به راحتی به حرم می روند و در عاشورای امسال بیش از چهار میلیون نفر به کربلای معلی رفتند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha