۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85187386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی گلستان پرداخت شد

۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبر: 85187386
۲۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی گلستان پرداخت شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: برای سال جاری هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۲۰ درصد این اعتبارات پرداخت گردید.

عیسی بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات از خرداد ماه سال جاری ابلاغ شده و تاکنون به درخواست‌های رسیده با همکاری بانک‌های عامل پاسخ مثبت داده شده است.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار در نظر گرفته شده اشتغالزایی باید زمینه ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان را فراهم آورد.

وی یادآور شد: این اعتبارات تنها مربوط به متقاضیان مددجو کمیته امداد نیست و متقاضیانی که در دهک‌های اول تا پنجم قرار دارند، نیز با مراجعه به این نهاد یا سامانه در نظر گرفته شده اشتغالزایی و نیز با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات بدهند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با بیان این که کل تسهیلات این بخش در سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده، گفت: همچنین با توجه به وجود تورم در بخش مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن نیز برای جامعه هدف این نهاد در نظر گرفته شده که سهم استان از این میزان ۵۴۰ میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه است.

بابایی اضافه کرد: روزسه‌شنبه دهم مرداد ماه در راستای سه‌شنبه‌های مردمی و روز ملاقات مردمی استاندار گلستان و مدیران استان، شخص استاندار با حضور در کمیته امداد استان، به مشکلات و تقاضاهای جامعه هدف این نهاد رسیدگی کرد.

وی افزود: در این دیدارها که به صورت چهره به چهره و بدون واسطه انجام شده، ۴۰ نفر از مددجویانی که مشکلاتی از قبیل معیشتی، مالی، اشتغال و مسکن داشتند، به بیان مشکلات خود با استاندار پرداخته و استاندار نیز پس از استماع صحبت‌های مددجویان، دستورات ویژه و لازم را در جهت مرتفع شدن مشکلات آنان صادر کرد.

وی تصریح کرد: در بین افراد تعداد محدودی از کارفرمایان که در حوزه کمیته امداد فعال هستند و جامعه هدف ما را تحت پوشش خود دارند، به بیان مشکلات خود در بخش دریافت تسهیلات بانکی طرح‌های توسعه اشتغالزایی پرداختند که استاندار نیز با تماس مستقیم با مدیر عامل بانک‌های هدف، از آنان خواست تا مشکلات مربوط به این کارفرمایان را در زمینه پرداخت تسهیلات مورد نظر برطرف کنند.

کمیته امداد گلستان علاوه بر ۸۰ هزار و ۳۱۴ خانوار با جمعیت ۱۵۱ هزار و ۸۸۱ نفر زیر پوشش، به دهک های اول تا پنجم جامعه که واجد شرایط استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد بوده، خدمات ارایه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha