۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85188691
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ درصد اراضی آبی مهاباد به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۴۶ درصد از اراضی این شهرستان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری بوده که تاثیر مستقیمی در کاهش آب مصرفی بخش کشاورزی دارد.

صلاح الدین حقگوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح شهرستان از مجموع ۸۰ هزار و ۴۲۰ هکتار اراضی کشاورزی ۲۱ هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت آبی است که از این میزان ۱۲ هزار هکتار در پایاب سد مهاباد قرار دارد.

وی اضافه کرد: ۴۶ درصد از اراضی آبی این شهرستان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار هستند که با اتمام طرح‌های دشت شهر ویران این آمار به ۵۶ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد ادامه داد: همچنین در مجموع هشت هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی نیز به صورت خرده مالکی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار شده است.

حقگوی اظهار کرد: از این میزان هم سه هزار و ۳۷۱ هکتار از اراضی پایاب سد مهاباد در قالب طرح‌های آبیار تجمیعی بوده که ۳۴۱ هکتار از آن به بهره برداری رسیده و با تأمین اعتبارات مابقی اراضی دیگر هم به بهره‌برداری خواهید رسید.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت آب و برنامه ریزی در خصوص اراضی حاشیه دریاچه ارومیه، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در قالب طرح‌های مختلف جزو برنامه‌های اصلی مدیریت شهرستان بوده که مورد حمایت دولت نیز قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است که از این میزان ۱۰ هزار و ۴۰۰ هکتار را باغات تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha