امام جمعه کرمان: مردم با حضور پرشور در عزاداری ها توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشتند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اهانت دشمنان به قرآن کریم در زمان آغاز عزاداری ها گفت: دشمن برخی هجمه ها را به اسلام، قرآن و امام حسین (ع) برای کمرنگ کردن این آیین وارد کردند اما مردم با حضور پرشور در صحنه، آنان را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان با اشاره به تبلیغات دشمن برای اهانت به عزاداران حسینی و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن سعی کرد فضای عزاداری‌ها را ناامن کند که موفق نشد.

وی ادامه داد: جا دارد از سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه تامین امنیت عزاداری ها قدردانی کنیم.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فصل آزمون فرهیختگان، نخبگان، احزاب و جناح های سیاسی در صحنه انتخابات فرا رسیده که باید ضمن احساس مسئولیت در این صحنه حضور و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: مجلس فعلی آرام آرام ماموریت خود را به اتمام می رساند و به مراحل آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده نزدیک می شویم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه قانون‌گذار پیش بینی کرده که نامزدها پیش ثبت نام داشته باشند تصریح کرد: فرهیختگان، نخبگان و افراد توانمند در حوزه قانون گذاری و مسایل کشور خود را در این انتخابات عرضه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه همچنین افرادی که دلداده نظام هستند باید آبرو بگذارند و خود را در معرض رای مردم قرار دهند یادآور شد: افراد بایستی در ۲ اصل مشارکت و رقابت انتخابات سهیم باشند و در این عرصه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: احزاب و جناح های سیاسی فعال استان کرمان تلاش کنند تا انتخاباتی باشکوه و پررونق با مشارکتی حداکثری داشته باشیم و میدان را باز و افراد را تشویق کنند تا در صحنه حضور یابند و رقابت مناسبی داشته باشیم.

سپهبد شهید سلیمانی جهاد اسلامی را به دنیا عرضه کرد

امام جمعه کرمان در ادامه با تسلیت شهادت سرلشکر بابایی به ویژه به ارتش و نیروی هوایی ارتش گفت: روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را در پیش رو داریم که در راس این شهدا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جان و هستی خود در این راه گذاشت.

وی ادامه داد: وی جهاد اسلامی را به بهترین وجه در رکاب امامت و ولایت به دنیا عرضه کرد و نام نیکی از جهاد و شهادت در جوامع مختلف و بلاد اسلامی و بین آزادی خواهان به یادگار گذاشت.

فریاد حقوق بشر و بزرگترین جنایات آمریکا به جوامع اسلامی

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: سال ها از بمباران هسته ای آمریکا در هیروشیما می گذرد و هرچه پیش می رویم، جنایات بیشتری را از این کشور می بینیم اما با این وجود فریادهای دفاع از حقوق بشر آنان پررنگ تر شده و در سایه این فریادها بزرگترین جنایت ها را به جامعه اسلامی روا داشتند.

وی با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از رژیم جعلی، فاسد و کودک کش اسراییل بخشی از جنایات آنان بود عنوان کرد: آمریکا با زیر پا گذاشتن معاهده ها، حتی قوانین سازمان ملل را وتو و از جنایتکاران دفاع کرد و گفتند که این حقوق بشر است.

حقوق بشر اسلامی ریشه در آزادگی دارد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: اما حقوق بشر اسلامی کرامت و شأن اسلام را در تمامی عرصه ها رعایت می کند و توجه به کرامت اسلامی و استقلال و آزادی ریشه در آزادگی دارد.

وی افزود: باید از حقوق بشر اسلامی بر مبنای مبانی دینی و اعتقادی دفاع و باید به بهترین وجه آن برای جهان تشنه آن، عرضه کنیم.

انحراف مشروطه کام شیرین ملت را تلخ کرد

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با بیان اینکه سالگرد صدور فرمان مشروطه را به عنوان بخشی از مبارزات مردم در پیش داریم گفت: حرکت مردم در مقطعی به پیروزی در مشروطه ختم شد.

وی ادامه داد: کسانی که در راس مشروطه بودند از دستاوردهای آن به خوبی استفاده نکردند و با انحراف مشروطه کام شیرین ملت را تلخ کردند؛ مشروطه به جای استقلال و آزادی تبدیل به حکومت ننگین و سیاه پهلوی شد.

امام جمعه کرمان افزود: اگر در زمان قاجار اختلاف مشروطه و مشروعه پیش نمی آمد، نتیجه چیز دیگری می شد و این مورد یکی از مواردی است که خواص خوب عمل نکردند و توده به وظایف خود عمل کرد.

وی با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) بر ۲ اصل جمهوریت و اسلامیت نظام تاکید و مردم نیز از آن تبعیت کردند. در جمهوری اسلامی، دفاع از جمهوریت در سایه اسلام مطرح می شود.

خبرنگاران در جنگی تمام عیار قرار دارند

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با تبریک روز خبرنگار به اهالی این حرفه خطیر عنوان کرد: در مقابل خبرنگاران بصیر، مخلص و وظیفه شناس، جبهه حجیم و گسترده‌ای وجود دارد که باید خبر راست، حق و درست را به مخاطب برسانند.

وی با تاکید بر اینکه هر خبرنگار در جنگی تمام عیار قرار دارد و در خط مقدم آن است افزود: روز خبرنگار را بر انسان های وظیفه شناسی که به مردم خدمت می کنند تبریک عرض می کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha