۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85189129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرانسه : حکم حبس رهبر اپوزیسیون روسیه را محکوم می کنیم

تهران-ایرنا- دولت فرانسه روز جمعه محکومیت مجدد الکسی نوالنی رهبر اپوزیسیون روسیه به ۱۹ سال زندان را محکوم و محاکمه وی را «آزار و شکنجه قضایی» توصیف کرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "بارونز", یک سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که پاریس از روسیه می‌خواهد ناوالنی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند و اقدام مشابهی برای همه زندانیان سیاسی انجام دهد.

او در بیانیه‌ای گفت که فرانسه این حکم را "به شدیدترین وجه" محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «شرایط ناعادلانه، اتهامات خودسرانه و نتایج غیرقابل توجیه این محاکمه، دلیلی بر آزار و شکنجه قضایی ناوالنی و عدم احترام مقامات روسیه به روند قانونی و حاکمیت قانون است.»

به گزارش ایرنا, نوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه، که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی هم اکنون به ۱۱ سال زندان محکوم شده است, جمعه ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی و حامیانش ادعا کرده‌اند که این پرونده نیز همچون اتهامات قبلی انگیزه سیاسی داشت و هدف این اتهامات دور نگه داشتن او از عرصه سیاست به مدت طولانی‌تر است.

معاون سخنگوی سازمان ملل در واکنش به حکم ۱۹ سال زندان الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس حکومت روسیه و رهبر اپوزیسیون، آن را نگران کننده دانست و خواستار آزادی او شد.

الکسی ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد ولادیمیرپوتین بوده، در محاکمه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ و نیم زندان محکوم شد و سازمان او به عنوان " سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha