پیشرفت ۹۰ درصدی فاز نخست موزه بوانات با اعتبارات سفر رئیس جمهور به فارس

شیراز- ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: پیشرفت فیزیکی نخستین گام موزه بوانات به عنوان یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به این استان به ۹۰ درصد رسید.

محمدتقی قلعه‌نوعی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این سفر استانی ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل موزه بوانات مصوب شد که تا کنون ۵۰ درصد از آن تخصیص شده است.

وی افزود: با هزینه کرد این اعتبار پیشرفت فیزیکی مجموعه به ۴۰ درصد رسیده و فاز نخست آن شامل بخش اداری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان و نگارستان صنایع دستی است که اکنون تا ۹۰ درصد تکمیل شد.

معاون میراث فرهنگی ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: اجرای نما و محوطه‌سازی فاز نخست این پروژه را تکمیل می‌کند که نیازمند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

قلعه‌نوعی یادآور شد: این پروژه پیش از تصویب در سفر استانی رئیس جمهور به فارس تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که علاوه بر پیشرفت فاز نخستبخشی از فوندانسیون نیز تکمیل شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: با توجه به اینکه اداره میراث فرهنگی بوانات اکنون در ساختمان استیجاری مستقر است، تکمیل بخش اداری و نگارستان صنایع دستی در اولویت تکمیل این ساختمان قرار گرفت.

وی برآورد کرد: موزه بوانات با مساحت یکهزار و ۲۷۰ متر مربع در دست ساخت است که فاز نخست آن مساحتی حدود ۴۰۰ متر را شامل می‌شود.

قلعه‌نوعی با اشاره به توجه دولتسیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی فارس، برآورد کرد: تکمیل همه بخش‌های موزه بوانات که سال‌ها از اجرایی شدن آن می‌گذرد، نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

از میان ۱۴۲ مصوبه نخستین سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان فارس، تملک و مرمت خانه سوخکیان و محوطه سازی مسجد سنگی داراب، حصارکشی شهر تاریخی دارابگرد، مرمت و احیا باغ گردشگری نشاط لار، ایجاد زیرساختهای گردشگری کاخ جهانی سروستان و تکمیل موزه بوانات مربوط به میراث تاریخی این استان است که برای آن یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha