۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85189645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین رویداد پژوهشی کلان منطقه هفت آمایشی کشور در شهرکرد فعال شد

شهرکرد -ایرنا- نخستین رویداد "مدرسه تابستانه پژوهشی کلان منطقه هفت آمایشی کشور " با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری روز شنبه در شهرکرد فعال شد.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این رویداد پژوهشی ۵۰ دانشجوی نخبه و استعداد درخشان از تمام مقاطع تحصیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، یزد، کاشان و مشهد، تهران و چهارمحال و بختیاری شرکت دارند.

ارسلان خالدی‌فر در آیین گشایش مدرسه تابستانه پژوهشی کلان منطقه هفت آمایشی کشور با تاکید بر اهمیت پژوهش و کارهای تحقیقاتی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی افزود: انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی یک گام در جهت حل مشکلات کشور و پیشرفت علم است.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری فعالیت و موفقیت‌های خوبی در عرصه تحقیقات و پژوهش کسب کرده است و توسعه این طرحهای تحقیقاتی و پژوهشی در اولویت این دانشگاه قرار دارد.

خالدی‌فر گفت: دانشگاه‌های نسل اول آموزش‌محور بودند و علم را به دانشجویان منتقل می‌کردند تا نیروی متخصص تربیت شود و دانشگاه‌های نسل دوم علاوه بر آموزش پژوهش هم اضافه شد تا متخصصان تربیت شده خودشان را تقویت کنند، علاوه بر تربیت متخصص دانشمند تربیت شود.

وی اظهار داشت: نسل سوم از ترکیب آموزش و پژوهش به سمت کاربردی شدن پژوهش‌ها رفتند، تا کارآفرینی و تولید ثروت شود.

به گزارش ایرنا، دانشجویان شرکت‌کننده در این رویداد به مدت یک هفته مباحث مرتبط با مقدمات روش‌های تحقیق، پژوهش و تهیه پروپزال و مقاله را فرامی‌گیرند.

دانشگاه علوم پزشکی استان در حال حاضر ۲۳۲ عضو هیات علمی دارد که شامل پنج استاد، ۳۳ دانشیار، ۱۶۲ استادیار، ۳۱ مربی و یک نفر استادیار پژوهشی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha