به گزارش خبرنگار ایرنا،« علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی افزود: در استان همدان طرح های ورزشی برای تفریحات سالم دانش آموزان اجرا شده است که راه اندازی چند استخر طی چند روز گذشته از جمله این برنامه ها است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد اعتباراتی برای سلامت فکری دانش آموزان در نظر گرفته شود و می توان بودجه های زیادی در این خصوص جذب کرد.
استاندار همدان درباره طرح سند مهندسی فرهنگی اظهار داشت: اجرای این طرح برخی موارد نیاز به تغییر دارد تا زمینه اجرایی مناسبی پیدا کند.
نیازمند طراحی جدیدی از الگوی تعامل با دانش آموزان هستیم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز گفت: برای اجرای طرح های فرهنگی در استان باید کمیته های تخصصی در این زمینه فعال شود تا بتوان ارتباط نزدیکتری با جامعه داشت و بازخوردها را لحاظ کرد.
وی افزود: نیازمند طراحی جدیدی از الگوی تعامل با دانش آموزان هستیم که در آن بر گفت و گو با دانش آموز تاکید شده باشد و نباید توقع داشته باشیم هر چه می گوییم دانش آموز از ما بپذیرد و رفتارش را تغییر دهد که این نگاه ، نوعی ساده انگاری است.
امام جمعه همدان ادامه داد: برای اجرای طرحهای تعامل با دانش آموزان نیاز به استفاده از نظریات جامعه شناس و روانشناس داریم که روش های جدید تعامل با دانش آموزان را طراحی کنند.
وی تاکید کرد: دشمن برای اجرای نقشه های شوم خود تلاش می کند و ما هم باید طرح های فرهنگی جدی را به اجرا بگذاریم.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با یادآوری اینکه سند مهندسی فرهنگی از ۲ سال گذشته نوشته شده اما تاکنون اجرایی نشده است خواستار اجرایی شدن بودجه های فرهنگی وعده داده شده برای رفع چالش های فرهنگی شد.
هر مدرسه یک تیم پاسخ به شبهات تشکیل دهد
مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان همدان نیز گفت: باید از مرحله پاسخگویی به شبهات عبور کنیم و فناوری و توانایی پاسخ به هرگونه شبهه را به دانش آموزان آموزش دهیم.
حجت الاسلام «محمد عسگری» افزود: در طرح ـ « لیگ دانش آموزی جت» دانش آموزان در قالب تیم پنج نفره همراه با یک معلم، معلم پرورشی و یا مدیر مدرسه درباره پاسخ به شبهاتی که در بین آنها مطرح می شود، فعال شده و به آنها پاسخ می دهند.
وی ادامه داد: در این طرح در چند مرحله دانش آموزان نسبت به انجام مسابقه کتبی چهار گزینه ای، اظهار نظر در باره توییت های سران اغتشاش در سال گذشته و تولید محتوای رسانه ای فعالیت خواهند کرد.
مشاور فرهنگی دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر گفت: انتظار این است که در هر مدرسه حداقل یک تیم پاسخ به شبهات تحت عنوان تیم جت (جهاد تبیین) تشکیل شود.
وی سه کتاب «بی پروا با حجاب»، «یک ون شبهات» و «اکسیر» را به عنوان منبع برای مطالعه دانش آموزان معرفی کرد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دشمن درصدد سوءاستفاده از موقعیت ها و فرصت هایی است که بستر آن را از طریق فضای مجازی آماده کرده است.
«حمید رضا حاجی بابایی» افزود: همه باید برای اجرای طرحهای توانمندی دانش آموزان در پاسخ به شبهات در فضای مجازی یاریگر آموزش و پرورش باشیم.
نظر شما