خبرنگاران در ترویج فرهنگ و ایثار شهادت بکوشند

قزوین- ایرنا- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر۱۶ زرهی با بیان اینکه تکیه به فرهنگ ایثار و شهادت میهن اسلامی ما را در برابر دشمنان بیمه کرده است،گفت: خبرنگاران در ترویج و اشاعه این فرهنگ باید بکوشند.

به گزارش ایرنا، امیر حسین محمدشفیعی روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار افزود: خبرنگاران مسوول آگاهی دادن به جامعه و جهاد تبیین هستند و این رسالت مهمی است که این قشر به تحقق آن تعهد دارند

این مسوول نظامی اضافه کرد: براساس فرمایش رهبر عظیم الشان انقلاب "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" و اگر کسی این عمل را انجام دهد تکلیف شرعی و انسانی و رسمی خود را به جای آورده است و اگر کسی در بحث زنده نگه داشتن یاد شهدا کوتاهی کند در برابر شهدا سرافکنده خواهد شد.

این فرمانده در ادامه به برنامه های گرامیداشت درنظر گرفته شده برای پاسداشت شهدای خلبان در قزوین اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری یادواره «شهدای خلبان» که روز یکشنبه ۱۵ مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود، از سنگ جدید مزار شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی رونمایی می‌شود و همچنین غبارروبی مزار با اجرای نظامی نیز در دستور کار قرار دارد.

امیر شفیعی ادامه داد: یادواره شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی و سرلشکر خلبان شهید حسین لشکری و همچنین شهدای خلبان قزوین با حضور فرماندهان نیروی هوایی ارتش و همچنین امیر سرتیپ خلبان جانباز محمد صدیقی همرزم و هم سلولی شهید لشکری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جانفشانی های شهدای لشکر ۱۶ زرهی در دوران دفاع مقدس،تصریح کرد: در استان ۹ شهید خلبان داریم که هفت شهید مزارشان در داخل استان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی در خصوص یادواره شهدای شهرستان‌های استان قزوین نیز اظهار کرد: در این راستا برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و یادواره‌های شهدا در شهرستان‌های مختلف استان قزوین با حضور مسوولان لشکری و کشوری برگزار شده و در ادامه سال نیز برنامه‌هایی در دست اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha