سالانه ۳۰۰ خانواده نابارور آذربایجان شرقی صاحب نوزاد می شوند

تبریز- ایرنا- رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها هفت تا ۱۰ درصد هزینه های این سازمان از سوی دولت تامین و پرداخت می شود گفت: سالانه به طور متوسط، تولد ۳۰۰ نوزاد حاصل تخصص مرکز درمان ناباروری این سازمان است که در شمال غرب کشور منحصر است.

علی اصغر فاتحی فر روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی و تشریح فعالیت ها و عملکردهای جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: داشتن دانش، فناوری و تجهیزات به روز و متخصصان مجرب در این مرکز موجب بازگشت امید به بسیاری از خانواده ها شده و در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری بسیار موفق عمل کرده است.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب و دستاورد نظام است، گفت: نخستین وظیفه ای که به این سازمان محول شده بود، حرکت در راستای اسلامی شدن دانشگاه ها بود که همزمان در حوزه تحقیقات نیز فعالیت می کرد و به تعبیری، جهاد دانشگاهی کارهای زمین مانده را برمی دارد و به نحو احسن آن را به اتمام می رساند.
وی به فعالیت های تحقیقاتی این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: اصلی ترین بخش تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری است که موجب شده اقشار کم درآمد جامعه نیازی به سفر به استان‌های دیگر برای درمان ناباروری خود نداشته باشند.
تولد سالانه ۳۰۰ نوزاد، نتیجه فعالیت های مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی
وی افزود: در جهاد دانشگاهی استان نیز مرکزدرمان ناباروری بیش از یک دهه است که تاسیس شده و سالانه ۳۰۰ نوزاد در نتیجه فعالیت های این مرکز در استان متولد می شوند و جهاد دانشگاهی در راستای جوانی جمعیت که یکی از سیاست های مهم نظام است ایفای نقش می کند.
فاتحی فر به برنامه های جهاد دانشگاهی استان برای گسترش فعالیت های این مرکز اشاره کرد و گفت: تجهیز مراکز، توسعه فضای فیزیکی و بکارگیری پزشکان متخصص و مجرب از جمله برنامه های پیش روی این سازمان برای گسترش فعالیت های خود است.

وی ادامه داد: هدف جهاد دانشگاهی از توسعه مرکز درمان ناباروری، ارایه خدمات به هم استانی ها و استان های همجوار است و به برکت حضور متخصصان، استاندارد این مرکز طبق استانداردهای جهانی بوده و آن را به یکی از مراکز مورد قبول و قابل اعتماد مردم تبدیل کرده است.

سالانه به طور متوسط ۳۰۰ نوزاد در نتیجه تخصص مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی متولد می شود

راه اندازی نخستین مرکز خدمات انرژی هیبریدی

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان همچنین از فعالیت این مجموعه در بحث تامین انرژی و کاهش مشکلات در این حوزه اشاره کرد و گفت: در این راستا، نخستین مرکز خدمات انرژی‌های نو در استان تاسیس و راه اندازی شده و پنل های خورشیدی در نقاط مختلف کشور از طریق این مرکز نصب و راه اندازی شده است به کاهش مشکل کمبود انرژی در استان نیز کمک می کند.

وی به راه اندازی پژوهشکده توسعه برنامه ریزی در استان از سوی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این پژوهشکده با هدف کمک به مسئولان استانی در برنامه ریزی های مدیریتی، به عنوان اتاق فکر عمل می کند.

فاتحی فر، حفظ وضعیت موجود، تقویت و توسعه جهاد دانشگاهی استان را از برنامه های مهم خود برای این مجموعه اعلام کرد و گفت: بزرگ ترین و مهم ترین عنصر در جهاد دانشگاهی، حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص است و این نیروی انسانی با روحیه جهادی در برنامه های خود موفق عمل می‌کند.

وی افزود: رشد فعالیت های جهاد دانشگاهی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، نتیجه تلاش همکاران و ارج نهادن به مقوله نیروی انسانی و داشتن روحیه جهادی بود.

وی از ایجاد دفاتر جهاد دانشگاهی در دیگر دانشگاه ها نیز خبرداد و گفت: این اقدام در راستای ارتباط با سایر دانشگاه ها صورت می گیرد و طبق مذاکراتی که شده دفاتر این مجموعه در دانشگاه های شهید مدنی، مراغه، سهند و فنی حرفه ای راه اندازی می شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان به فعالیت های آموزشی این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۲۲ رشته در مرکز آموزشی علمی کاربردی زیر نظر جهاد دانشگاهی استان فعال است و بیش از ۸۰۰ دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند که پیش بینی می شود این تعداد برای سالجاری افزایش یابد.

فاتحی فر افزود: در این مراکز سعی داریم به سمت ارایه آموزش های مهارت محور حرکت کنیم و آموزش را به سمت اشتغال سوق دهیم و در همین راستا، سالانه ۳۰ هزار نفر در دوره های کوتاه مدت این مجموعه آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

نقش ایرنا در جهاد تبیین مهم است

فاتحی فر همچنین به نقش و جایگاه ایرنا در جهاد تبیین و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: این مجموعه در تبیین دستاوردهای نظام تلاش بسیاری کرده و تجارب ارزشمندی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: اگر خبرگزاری دیگر هم به جایگاه و موقعیتی رسیده اند به طور یقین، از تجارب ایرنا استفاده کرده اند.

۱۶ مرداد، سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی است و این نهاد انقلابی در این روز ۴۳ ساله می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha