زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ شهر استان اردبیل تامین شد

اردبیل - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت:  زمین مورد نیاز  مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ۱۵ شهر این استان تامین شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی عملیات اجرایی طرح‌های مسکن ملی شروع خواهد شد.

محمد زارع حسین‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل را ۱۱۶ هزار و ۳۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۹۸ متقاضی آورده بالای ۸۰ میلیون تومان و ۲۷ هزار و ۹۳۵ متقاضی هم آورده بالای ۴۰ میلیون تومان را واریز کردند.

وی به تحویل زمین جهت احداث ۱۰۰ واحد مسکونی به صورت تک واحدی ویلایی در گرمی مغان اشاره کرد و گفت: برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی تک واحدی ویلایی زمین مورد نیاز تحویل داده شد که از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۱۱ واحد مسکونی شروع و پنج واحد دیگر هم تکمیل شده است.

زارع حسین‌زاده اظهار کرد: در راستای حمایت و خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای ویلایی، در ۲ شهر گرمی و گیوی تامین شده است.

وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام سه هزار و ۸۱ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گرمی گفت: زمین مورد نیاز برای ۳۲۱ متقاضی تخصیص یافته که از این تعداد ۱۵۸ متقاضی نسبت به واریز آورده بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کردند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از واگذاری زمین جهت احداث ۲۸۸ واحد مسکن چهار واحدی در شهرستان گرمی خبر داد و ادامه داد: از ۹۶۷ متقاضی حائز شرایط طرح‌های واگذار شده در قالب گروه ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گرمی، ۹۱۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: عملیات اجرایی این طرح‌ها شامل سایت داروپخش به میزان ۱۵۰ واحد و سایت اندیشه ۲ به میزان ۲۱۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

زارع حسین‌زاده بیان کرد: سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریورماه امسال افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل به ثبت‌نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۲۳ سال اشاره کرد و گفت: با اخذ تعهد مبنی بر تاهل بودن در زمان تحویل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام شده و واگذاری‌ها به سرعت انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح جهش تولید مسکن،از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه گردیده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور می‌باشد.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام جهش تولید مسکن در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر، ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، همچنین سقف وام در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

در استان اردبیل در قالب جهش تولید مسکن ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که در مرحله اول ساخت پنج هزار واحد آن آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha