۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85190466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۳۰ نفر از زنجان در سامانه سماح ثبت نام کردند

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 85190466
۳۴۳۰ نفر از زنجان در سامانه سماح ثبت نام کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت استان زنجان گفت: تاکنون سه هزار و ۴۳۰ نفر از این استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که تلاش می‌شود با نحوه مناسب اطلاع رسانی‌ها این روند شکل مطلوب‌تری داشته باشد.

ابراهیم احدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زائران می توانند با مراجعه به سایت سماح به نشانی samah.haj.ir نسبت به ثبت نام و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که امکان ثبت نام بصورت اینترنتی ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز حج و زیارت استان مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

این مسوول ادامه داد: زائران باید توجه کنند داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار و یا گذرنامه زیارتی مورد تایید از سوی اداره گذرنامه از شرایط پیادره روی اربعین اعلام شده است و بدون آن امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها می شود استقبال هموطنان و هم استانی ها از پیاده روی اربعین امسال افزایش داشته باشد، اظهار داشت: در آستانه اربعین می توان آمار دقیق‌تری را از شمار ثبت نام شدگان ارائه داد.

مدیرکل حج و زیارت استان زنجان به تغییرات انجام شده در سامانه سماح اشاره کرد و گفت: بسته های مختلفی از سفر در قالب تعهدات بیمه ای از ۳۵ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان تعیین شده است که زائران می توانند هر یک از این بسته ها را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته چنین چیزی برای زائران وجود نداشت، اضافه کرد: در سامانه سماح امکانات جدید دیگری نیز افزوده شده است بطور مثال هنگام ثبت نام به صورت نموداری برای او نمایش داده می شود که کدام مرز را در چه بازه زمانی پرتردد و یا کم تردد برای سفر انتخاب کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بنابراین زائر می تواند با اطلاع از وضعیت مرزها، برنامه ریزی های لازم و مناسب را برای حرکت در این مسیر داشته باشد.

وی یادآور شد: اطلاعات مورد نیاز از قبیل محدودیت تردد و یا مسائل دیگر هنگام سفر به صورت پیامک برای شماره تماسی که زایر در سامانه ثبت می کند، ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha