۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85190591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترس اسرائیل از «انتفاضه سوم» با مسلح شدن فلسطینیان در کرانه باختری

تهران- ایرنا- منابع صهیونیستی با اشاره به مسلح شدن فلسطینی ها در کرانه باختری نسبت به بروز انتفاضه سوم در این منطقه ابراز ترس و نگرانی می کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ارزیابی های رژیم صهیونیستی بر این مساله تاکید دارد که در سایه حضور هزاران مبارز فلسطینی مسلح در کرانه باختری «انتفاضه سوم» در این منطقه اتفاق خواهد افتاد و علیرغم اینکه چند هفته از حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین در کرانه باختری می گذرد، صهیونیست ها معتقدند که این عملیات مقدمه ای برای یک درگیری نظامی فراگیر است.

یو آف زیتون، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارنوت به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در هفته گذشته و پس از بروز سه عملیات مسلحانه تنها در یک روز، سازمان اطلاعات این رژیم هشداری درباره انفجار اوضاع در کرانه باختری دریافت کرده است.

در این گزارش با اشاره به افزایش نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری آمده است که این تعداد از نیروها تنها یک چهارم تعداد نیروهایی است که بیست سال پیش در انتفاضه دوم فعالیت داشتند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی از کمبود نیروی نظامی رنج می برد و علاوه بر این، از اوایل سال جدید میلادی تعدادی از نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به هلاکت رسیده اند.

منابع صهیونیستی می گویند که امروزه در هر یک از خانه های شهری و روستایی فلسطین یک اسلحه وجود دارد و وجود این تعداد سلاح در کرانه باختری بی سابقه است و این امر بدین معناست که رژیم صهیونیستی اکنون با ده ها هزار فلسطینی مسلح به سلاح گرم مواجه است.

این منابع با اشاره به فراوانی سلاح در نزد فلسطینی ها در منطقه کرانه باختری آورده است: صدها هزار شهرک نشین صهیونیست در این منطقه (تحت اشغال رژیم صهیونیستی) زندگی می کنند و در اوضاع نامناسبی قرار دارند و سناریوی انجام ده ها عملیات مسلحانه (فلسطینی ها علیه آنها) در روز مطرح است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به اینکه بخش زیادی از این اسلحه ها از سوی فلسطینی های سرزمین های اشغالی ۴۸ به کرانه باختری انتقال داده می شود، آمده است که کرانه باختری شبیه به لبنان و غزه شده است.

براساس این گزارش، کرانه باختری این روزها شاهد درگیری های گسترده میان صهیونیست ها و مبارزان فلسطینی است.

عصر شنبه تیراندازی در منطقه «نحلا بنیامین» در مرکز شهر تل آویو انجام شد که در نتیجه آن یک افسر پلیس صهیونیستی به هلاکت رسید و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

روزنامه صهیونیستی زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که مجری عملیات تیراندازی در تل آویو که جوانی ۲۷ ساله است، وصیتنامه همراه خود داشته و ظاهرا به قصد گرفتن انتقام حمله روز گذشته شهرک‌نشینان اسرائیلی به روستای برقه که به شهادت یک فلسطینی منجر شد، دست به این عملیات زده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب در واکنش به این عملیات استشهادی جوان فلسطینی در تل‌آویو گفتند که این عملیات شکست امنیتی بزرگی برای دستگاه امنیتی و نظامی این رژیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha