۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85095976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای شهرستان دزفول: مسوولان، شوراها را جدی بگیرند

دزفول-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول گفت: با وجود تلاش‌های فراوان و کمک دولت به شوراها همچنان جایگاه این نهاد نزد برخی مسوولان مهجور مانده و جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالعلی کریمی روز شنبه در دومین نشست شورای اسلامی شهرستان دزفول در دفتر این شورا ضمن نکوداشت هفته شوراها افزود: بی توجهی مسوولان به شورای شهرستان، منطقه را متضرر می‌کند.

وی ضمن ارائه گزارشی از پیگیری‌های انجام شده ادامه داد: باتوجه به ماده ۹۳، تمام شوراها باید مصوبات خود را به شورای شهرستان ارائه دهند تا مشکلات به شورای استان منعکس شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول گفت: طی ۶ دوره انتخابات، شوراهای نمونه روستا، بخش، شهر و شهرستان دزفول به عنوان افراد شایسته انتخاب شدند که با تاسیس و راه اندازی دهیاری‌ها در روستاها شاهد رونق و توسعه در سطح روستاهای شهرستان خواهیم بود.

نماینده بخش شهیون در شورای اسلامی شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: با توجه به پهناور بودن بخش شهیون و دارابودن بیش از ۶۰ درصد مساحت شهرستان دزفول، این بخش با مشکلات متعددی در همه حوزه ها مواجه است.

عبدالعلی ابراهیم وند به نبود زیرساخت‌های اولیه در دهستان‌های پنجگانه بخش شهیون به ویژه دهستان‌های احمدفداله و دره کاید، سیدمحمود و دورک اشاره کرد که حتی از جاده مناسب نیز برخوردار نیستند.

وی افزود: حساس ترین مشکل این مناطق با احداث جاده باباروزبهان به احمدفداله با مسیرشکافی کمتر از ۲۰ کیلومتر رفع خواهد شد.

امیر حسین قائدیان عضو شورای اسلامی بخش شهیون نیز گفت: یکی از اصلی ترین مشکل منطقه دره قائد نداشتن جاده ارتباطی است؛ این دهستان شامل ۴۳ روستا است که ۳۸ روستای این دهستان فاقد دهیاری و شورا هستند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه اقدامی در این روستاها انجام نشده و اهالی این مناطق از نداشتن جاده‌های ارتباطی رنج می‌برند، افزود: نبود امکانات باعث شده برخی از اهالی مجبور به ترک منطقه و در حاشیه شهرها آواره شوند،.

قائدیان اضافه کرد: برای حل مسائل مربوطه به ادارات مربوطه مراجعه شده ولی هنوز مشکل این منطقه برطرف نشده است.

وی گفت: هفت کیلومتر از مسیر این روستاها در سالهای گذشته نقشه برداری شده و نامه نگاری‌های لازم نیز انجام شده ولی مجوز مسیرشکافی صادر نشده است.

عضو شورای اسلامی بخش چغامیش نیز با بیان اینکه جاده سیدعنایت به روستاهای شهید بهشتی نیازمند روکش آسفالت است، بیان کرد: برخی مدارس این بخش ۵۰ سال قدمت دارند و نیازمند نوسازی هستند.

وی نبود فضای کافی برای دانش آموزان را از دیگر مشکلات این بخش دانست و افزود: متاسفانه معلمان بی تجربه برای تدریس به روستاهای این بخش اعزام می‌شوند.

حمید حمدانی زارع مشکل افت فشار آب و ولتاژ برق در روستاهای بخش جنوبی چغامیش را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت: آب آشامیدنی روستاهای جنوبی بخش با افت فشار مواجه است ضمن اینکه نوار حفاری شرکت گاز از دیگر مشکلات روستاهای این بخش است.

وحید کاظم اصلانی نماینده شورای اسلامی شهر چغامیش نیز گفت: مهمترین مشکل و معضلی که گریبانگیر شهرهای کوچک و کم جمعیت را گرفته ارزش افزوده کم و بدهی های مربوط به معوقات حقوق و مزایای کارگران و کارمندان شهردای ها است.

وی نبود بودجه برای اجرای طرح های عمرانی و پرداخت مطالبات پیمانکاران را از دیگر مشکلات این بخش دانست.

حشمت الله حسینوند عضو شورای اسلامی بخش شهیون نیز گفت: بخش شهیون به عنوان بزرگترین و محروم ترین بخش ایران شامل پنج دهستان است ولی زمین های ملی واقع در این بخش از زمین های کشاورزی مردم جدا نیست و فقط ۱۵ درصد آنها در دست مردم است؛ این در حالی است که از سالها پیش اهالی روی زمین های اجدادی خود کار کرده اند.

وی تقاضا کرد برای ممیزی منابع طبیعی دهستان شهی برای حفظ حق مردم، اقدام شود.

اتابک دودانگه رییس شورای اسلامی بخش سردشت دزفول نیز گفت: بخش سردشت مشکلات زیادی دارد؛ این بخش سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و از مسوولان انتظار می‌رود برای شهرستان شدن سردشت همکاری کنند.

وی افزود: اهالی این بخش مشکلاتی چون آب آشامیدنی دارند زیرا آب موردنیاز اهالی از رودخانه فصلی تامین می‌شود که در فصل خشکسالی و دبی پایین کفاف نیاز اهالی را نمی دهد.

دودانگه گفت: راه ارتباطی بخش به شهرستان نیز مشکل دارد و جاده های نامناسب این بخش چندین خانواده را داغدار کرده اند.

وی نبود بانک و شعبه دادگستری و بیمارستان درمان بستر را از دیگر مشکلات اهالی عنوان کرد و افزود: چهار سال پیش درمان بستر این بخش کلنگ زنی شده و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

رشید منصوری نماینده شورای سیاه منصور در شورای شهرستان نیز با بیان اینکه برخی از مشکلات سیاه منصور به عنوان مشکلات شهرستان مطرح هستند، اظهار کرد: پسماند شرکت خمیرمایه مستقیم وارد زهکش سیاه منصور شده و باعث تخریب محیط زیست کل شهر می شود؛ این پسماند باعث خرابی کولرهای گازی و بروز انواع سرطانها برای مردم این شهر شده است.

وی به پیگیری های شورای سیاه منصور در این خصوص اشاره کرد و افزود: مسوولان این شرکت هیچ همکاری با شورا نداشتند و ابراز کردند از هر طریقی که می توانید اقدام کنید که این موضوع باعث اعتراض شدید مردم به شورا شده است.

منصوری گفت: فشار آب شهر سیاه منصور پایین است تا جایی که این مشکل باعث قطعی آب در برخی از مناطق شهر شده است ولی اداره آب حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیست.

وی افزود: علت افت فشار آب، وجود انشعابات غیرمجاز است که اداره آب برای قطع این انشعابات که حدود ۶۰۰ فقره هستند با شورا همکاری نمی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha