وقتی دولت سیزدهم قفل تولید را از ۴۳ کارخانه غیرفعال کرمان باز کرد
عکس آرشیوی است

کرمان - ایرنا - می‌گوید طی چندسال پیش و تا قبل از سال گذشته که ۴۳ واحد تولیدی در استان کرمان به چرخه تولید بازگشت، چنین آماری را از این وضعیت نداشته‌ایم که بتوانیم مقایسه کنیم؛ این سخنان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان است.

به گزارش ایرنا حسین میجانی تاکید دارد در حالی قفل تولید از این واحدها در استان باز شده که سال ها غیرفعال بودند.

وی البته هنوز گلایه هایی به ویژه از بانک ها دارد و تاکید می کند که حق ندارند مانع تولید شوند، اما در عین حال تصریح می کند که چطور این شرکت بسته به بضاعت خود از واحدهای تولیدی حمایت ها را انجام می دهد.

میجانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار(۱۷ مرداد) و نیز روز ملی حمایت از صنایع کوچک (۲۱ مرداد) توضیح داد: ۲ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در استان داریم که از این میزان ۱۵۰ واحد غیرفعال بودند و از این تعداد ۴۳ واحد به چرخه تولید بازگشته است؛ کاری که چند سال انجام نگرفته بود.

مهمترین موانع تولید

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش عمده ترین عامل کاهش ظرفیت و غیرفعال شدن واحدهای تولیدی استان کرمان است تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی در همین زمینه تسهیلاتی را از محل منابع خود با همکاری بانک توسعه تعاون با پنج درصد سود کمتر از نرخ مصوب در اختیار این واحدها قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان اظهار داشت: ۹۰ درصد واحدهای غیرفعال استان کرمان مشکل تامین منابع مالی و به خصوص سرمایه در گردش دارند و مشکلات برخی از آنها مدیریتی و ایرادهای بانکی است.

وقتی دولت سیزدهم قفل تولید را از ۴۳ کارخانه غیرفعال کرمان باز کرد

بانک ها نباید مانع تولید شوند

میجانی در عین حال با بیان اینکه همکاری بانک ها با سیاست دولت افزایش یافته است گفت: بنا به دستور رییس جمهور، هیچ واحد تولیدی تحت هیچ عنوانی نباید تعطیل شود و اگر بانکی یک واحد را تملک کرده باشد، آن بانک باید اجازه دهد که واحد تولیدی به فعالیت خود ادامه دهد و مشکلات و بدهی ها نیز جمع بندی و در این حوزه به توافق برسند.

وی عنوان کرد: کارهای خوبی برای رفع مشکل تامین سرمایه در گردش در استان کرمان انجام شده و در شهرک های صنعتی در حد بضاعت کمک می کنیم که واحدهای صنعتی از محل تسهیلات و منابع شرکت شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگردند.

میجانی گفت: شرکت شهرک های صنعتی حمایت‌هایی را با برگزاری نمایشگاه‌ها، پرداخت تسهیلات و دیگر موارد از صنایع کوچک و متوسط دارد که به صورت کافی معرفی نشده است؛ اقداماتی در این زمینه شروع شده و امیدواریم بتوانیم آنها را توسعه دهیم.

وقتی دولت سیزدهم قفل تولید را از ۴۳ کارخانه غیرفعال کرمان باز کرد

اطلاع رسانی و امیدبخشی ضرورت جامعه

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان همچنین با تبریک روز خبرنگار به فعالان هر رسانه ای که به حوزه اطلاع رسانی و نشاط آفرینی در جامعه کمک می کند تا گوشه ای از خدمات دیده شود گفت: اطلاع رسانی و امیدبخشی رسانه‌ها ضرورت امروز جامعه است.

غلامعباس شریف آبادی سرپرست معاونت صنایع کوچک و پریسا شعبانی مدیر روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز در این بازدید حضور داشتند.

داود میاندهی رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان کرمان نیز در این نشست با معرفی این خبرگزاری ملی و رسمی کشور و تشریح ظرفیت های موجود در آن بر ضرورت تعامل بیشتر و توافق بر سر همکاری های مشترک تاکید کرد؛ وی افزود: ایجاد فرآیند و ساختاری کارشناسی در حوزه تولیدمحتوا از بخش های صنعتی ضرورت دارد.

استان کرمان دارای ۴۵ شهرک صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha