۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85190939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل چند ساله ۲ تعاونی مسکن شوش برطرف شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85190939
مشکل چند ساله ۲ تعاونی مسکن شوش برطرف شد

دزفول- ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان شوش گفت: مشکل چند ساله ۲ تعاونی مسکن فرهنگیان و هفت تپه با پیگیری‌های انجام شده برطرف و مجوز لازم برای تکمیل واحدهای مسکونی این تعاونی‌ها صادر شد.

به گزارش ایرنا،‌ محسن حویزه روز یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های نیمه تمام مسکن شوش در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان افزود: برخی طرح‌های مسکن در شوش حدود پنج سال است به دلایل مختلف نیمه تمام باقی مانده‌اند که این امر موجب نارضایتی مردم شهرستان شده است.

وی تکمیل و ساماندهی طرح‌های نیمه تمام مسکن را از جمله اولویت‌های فرمانداری شوش دانست و ادامه داد: این فرمانداری تمام تلاش خود را برای سامان دادن به طرح‌های عقب افتاده و چالشی زمین و مسکن تعاونی‌ها به کار می‌بندد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش با بیان اینکه برخی طرح‌های زمین و مسکن در این شهرستان به مساله‌ای حاد تبدیل شده است، گفت: گره گشایی از طرح‌های نیمه تمام تعاونی مسکن به صورت هفتگی در دستور کار است و هر هفته ۲ تا سه طرح عقب افتاده رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: ۲ تعاونی مسکن فرهنگیان و هفت تپه با وجود داشتن حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزکی به دلیل صادر نشدن برخی مجوزها چند سال نیمه تمام باقی ماندند که با پیگیری ویژه، مجوز لازم برای این طرح‌ها صادر شد.

قیمت گذاری مسکن و زمین در شوش نظام‌مند شود

سرپرست فرمانداری شهرستان شوش همچنین با تاکید بر لزوم نظام‌مند شدن قیمت‌گذاری زمین و مسکن در شوش اظهارکرد: هرگونه معامله خارج از سامانه املاک و مستغلات ممنوع است و درصورت شناسایی این تخلف در شوش با بنگاه‌های معاملاتی متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت زمین ومسکن شهرستان شوش باید با ورود همه دستگاه‌های متولی ساماندهی شود، افزود: جریان عرضه و تقاضای زمین و مسکن در شوش از ریل درست خود خارج شده است و باید با افزایش نظارت و انجام اقدام‌های قاطع براساس قانون تلاش کرد این شرایط ساماندهی شود.

حویزه با تاکید بر مسدود کردن بسترهای سوء استفاده افراد سودجو در بازار مسکن و مستغلات شوش گفت: کارگروه ساماندهی وضعیت مسکن و مستغلات شهرستان شوش باید به صورت هفتگی تشکیل شود.

وی افزود: اقدام‌هایی برای ساماندهی وضعیت مسکن در شوش طی هفته‌های اخیر آغاز شده است که در کوتاه مدت توانسته جلوی بخشی از تخلفات در این بخش را بگیرد.

بنگاه‌های فاقد مجوز در شوش پلمب می‌شوند

سرپرست فرمانداری شوش تاکید کرد: انجام گشت‌های مستمر برای شناسایی و برخورد با بنگاه‌های معاملات املاک متخلف و همچنین پلمب بنگاه‌های فاقد مجوز به صورت اولویت دار در دستور کار است.

وی افزود: بنگاه‌های معاملات املاک فاقد مجوز از عوامل اصلی گرانفروشی، کلاهبرداری و نارضایتی مردم در بخش زمین و مسکن هستند که برخورد با این بنگاه‌های متخلف با فوریت انجام می‌شود.

حویزه ایجاد بانک اطلاعاتی از بنگاه‌های معاملات املاک دارای مجوز و فاقد مجوز در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: فرصتی ۲۰ روزه به بنگاه‌های معاملات املاک فاقد مجوز برای اخذ مجوزهای لازم داده می‌شود و در صورت استنکاف از فعالیت قانونی، نسبت به پلمب این بنگاه‌ها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از نیروهای ناظر درستکار، جلوگیری از هرگونه زد و بند و برخورد با متخلفان به عنوان اولویت کارگروه ساماندهی املاک و مستغلات شوش پیگیری می‌شود.

سرپرست فرمانداری شوش منطقه بندی کردن مناطق را اقدامی موثر برای قیمت گذاری واقعی زمین و املاک در این شهرستان دانست و اظهارکرد: ضریب قیمت‌گذاری مناطق براساس مرغوبیت با بررسی کارشناسی دقیق می‌تواند جلوی سوداگری و افزایش ساختگی قیمت‌ها را در بخش مسکن شوش بگیرد.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم طرح ساماندهی مشاوران املاک از هشتم مردادماه جاری در سراسر کشور آغاز شده است؛ دولت با اجرای طرح شناسایی دفاتر غیرمجاز مشاوران املاک به دنبال ساماندهی بازار مسکن است.

به گفته سیدجواد سادات فیرزنی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیرکارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات حدود ۱۸۰ هزار بنگاه املاک در کشور وجود دارد که با اجرای مرحله نخست طرح ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک، یکهزار و ۸۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز طی ۲ ماه اخیر در کشور شناسایی و پلمب شده است.

طبق گزارش مرکز آمار حدود ۲۵ میلیون نفر در ایران مستاجر هستند و زوج‌های جوان ۷۰ درصد از تقاضای جدید بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha