جامعه رسانه‌ای خوزستان نیازمند نگاه ویژه‌ای است

اهواز - ایرنا - معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار را یکی از رویدادهای مهم فرهنگی برشمرد و گفت: روز خبرنگار به یاد شهید محمود صارمی یک روز نمادین است اما جامعه رسانه‌ای و به ویژه رسانه‌های رسمی استان نیازمند نگاه ویژه‌ای هستند که نباید تنها معطوف به یک روز خاص باشد.

به گزارش ایرنا مجید منادی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان در استانداری خوزستان با اشاره به گرامیداشت روز خبرنگار به نحو مطلوب و برنامه‌ریزی برای این روز اظهارکرد: این موضوع در چندین نشست کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی به منظور تکریم و گرامیداشت جامعه رسانه ارایه شده است.

وی برگزاری کرسی آزاداندیشی، بازدید از شرکت‌ها و صنایع، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، دیدار با خانواده شهدا، تبلیغات محیطی ویژه، نامگذاری یک میدان، بوستان یا بلوار اصلی تحت عنوان خبرنگار، برگزاری آیین گرامیداشت روز خبرنگار را از جمله برنامه‌های پیشنهادی این روز برشمرد.

منادی یکی از دغدغه‌های مهم اصحاب رسانه به ویژه در زمان‌های حساس و و بحران‌ها را پاسخگویی به موقع مدیران استان برشمرد و تصریح کرد: عدم پاسخگویی به موقع مدیران به خاطر از دست دادن روایت نخست رویدادها می‌تواند آسیبی برای کشور باشد از این‌رو ضرورت دارد مدیران به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

امکانات استان برای گرامیداشت روز خبرنگار بسیج شوند

مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان ضمن تاکید بر اهمیت و نقش خبرنگاران در همه حوادث و رویداد به توجه دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

امید هلالی ادامه داد: شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان از امکانات خوبی برخوردار هستند لذا انتظار می‌رود این امکانات در روز خبرنگار پای کار بیایند و در نهایت اکرام با این صنف برخورد شود.

محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران توسط گروهک تروریستی شهید شدند. پس از این، ۱۷ مردادماه در تقویم کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha