شهید صارمی به دست خط تحجر به شهادت رسید/خبرنگاران خوزستانی در وقایع مختلف خوش درخشیدند

اهواز- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اصحاب رسانه را دغدغه‌مند، دلسوز و متعهد خواند و گفت: خبرنگاران خوزستانی در رخدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی دقیق، ظریف و با بصیرت موضع‌گیری کردند و در وقایع مختلف خوش درخشیدند.

به گزارش ایرنا عبدالله افرازه‌شهاوند روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان در استانداری خوزستان خبرنگاری را مصداق مطالبه‌گری و جهاد تبیین دانست و گفت: خبرنگاران صدای مردم و حاکمیت هستند با این حال از نیازها و خواسته‌های خود نمی‌نویسند و همیشه بیان کننده موضوعات خارج از صنف خود هستند.

وی افزود: خبرنگاران برای همه به جز خودشان می‌نویسند و همین مساله نیز قداستی به این شغل می‌بخشد که ذخیره معنوی نیز به شمار می‌رود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به مصادف شدن ماه محرم و روز خبرنگار و مقام روایتگری حضرت زینب گفت: حضرت زینب (س) از بزرگترین روایت‌گران تاریخ است. عمق و اهمیت این روایتگری به حدی است که اگر ایشان نبودند حادثه عاشورا به عنوان عمیق‌ترین رخداد دینی، احتمالا در پیچ و خم تاریخ گم می‌شد و به انحراف می‌رفت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و دیگر شهدای خبرنگار ادامه داد: شهید صارمی و دیگر همراهان وی از جمله شهدایی بودند که به دست خط تحجر به شهادت رسیدند و این موضوع را تاریخ روایت خواهد کرد.

شهاوند در ادامه با اشاره چگونگی گرامیداشت روز خبرنگار در استان بیان کرد: برای بزرگداشت مقام شامخ خبرنگار اقدامات مختلفی می‌توان انجام داد که برگزاری همایش‌ها و تقدیر از آن‌ها کار کوچکی برای تکریم آنها به شمار می‌رود.

پیگیری مشکلات خبرنگاران استان با تمام توان

وی تاکید کرد: صنف خبرنگاران مشکل زیاد در حوزه معیشت، بیمه، برخورداری از سیاست‌ها حمایتی و ... دارد برای همین باید بر اساس توان خود در کنار آن‌ها ایستاد. من با تمام توان در کنار خبرنگاران هستم و تلاش خواهد شد که بخشی از نیازها و مطالبات اساسی آن‌ها را پیگیری کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه از پیگیری‌های صورت گرفته برای استقرار دائمی خانه مطبوعات در مکانی مشخص و ایجاد صندوق حمایتی برای ارایه تسهیلات ضروری به خبرنگاران در استان خبر داد.

شهاوند در ادامه این جلسه در خصوص انتخابات پس‌رو مجلس شورای اسلامی در استان اظهار کرد: براساس قانون جدید انتخابات، فرایند ۸۳ روزه انتخابات به فرایند ۲۰۸ روز تغییر کرد و تغییراتی دیگری مانند ثبت نام دومرحله ای نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فرآیند ثبت نام انتخابات از فردا صبح طی یک هفته به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

امیدآفرینی با تشریح خدمات دولت

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: تشریح خدمات دستگاه های اجرایی در هفته دولت به جلب اعتماد مردم و امیدآفرینی کمک می کند.

وی تصریح کرد: رسانه های معاند در تلاش برای ایجاد بی انگیزگی و ایجاد ابهاماتی هستند که کشور سرشار از مشکلات است و هیچ قدمی هم برای مردم برداشته نمی‌شود؛ لذا در این فضای مردم باید در جریان اقدامات و خدمات باشند.

شهاوند افزود: در شورای اطلاع رسانی باید فضای بیان خدمات ایجاد شود تا دستاوردهای دولت و نظام در تریبون های مختلف تبیین شود.

برنامه‌ریزی اطلاع‌رسانی برای هفته دولت، دهه فجر و انتخابات

در ادامه این نشست امیر طرفیانی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی خدمات دولت از هفته دولت تا دهه فجر و انتخاب مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد و گفت: برای این موضوع نشست‌های مختلفی با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان، فرمانداری‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین به اهمیت جایگاه رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی و پیگیری مطالبات مردم تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha