۴۷ هزار تن گندم از بنادر کشور وارد خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: چهار ماه نخست سال جاری ۴۷ هزار تن گندم از بنادر کشور برای تامین آرد مورد نیاز مردم وارد استان شد.

میثم پیشدادیان روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان جنوبی جوابگوی ۲ ماه تامین نان مصرفی استان است و بقیه گندم مورد نیاز را وارد می‌کنیم.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۴ مرداد، ۱۷ هزار و ۴۲ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته و تاکنون ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: البته مطالبات گندم‌کاران استان با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۳ تیرماه به صورت کامل پرداخت شده‌ اما لحاظ کردن پرداخت طلب مابه‌تفاوت قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۵ هزار تومان، درصد مطالبات کشاورزان را افزایش داده‌ است.

وی افزود: این مقدار خرید تضمینی گندم از هزار و ۲۷۸ کشاورز در قالب پنج هزار و ۳۱۱ محموله انجام شده‌ است.

پیشدادیان اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از ۲۱ اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد، از مجموع ۱۷ مرکز خرید فعال در استان ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

وی گفت: فعالیت مراکز مباشر تا پایان مردادماه و فعالیت مراکز ملکی در بیرجند و قاینات تا پایان شهریور ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۱۵ هزار تومان خریداری می‌شود و ابتدای فصل خرید تضمینی، هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شد که مابه تفاوت این قیمت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: مشکلی از نظر ظرفیت سیلو در خراسان جنوبی نداریم از طرفی کارخانجات آردسازی خودشان نسبت به ظرفیت‌سازی برای ذخیره گندم اقدام کرده‌اند لذا سه کارخانه آردسازی در خراسان جنوبی فعال است.

پیشدادیان بیان کرد: چهار ماه نخست سال جاری هزار و ۴۳۳ تن انواع برنج و هزار و ۳۱۴ تن انواع شکر تنظیم بازار نیز در استان توزیع شده‌ همچنین ۲ هزار و ۳۷۰ تن برنج و هزار تن شکر به انبارهای استان حمل شده‌ است.

وی با اشاره به آرد یارانه‌ای توزیع شده در استان از ۲۳ اسفند سال گذشته تا ۱۰ تیر امسال گفت: در این مدت ۲۸ هزار تن آرد یارانه‌ای در شهرستان‌های ۱۱ گانه استان توزیع شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جمعیت شهرستان‌های مختلف پایش شد و ۵۴۰ تن به سهمیه آرد استان اضافه کردیم که با این اقدام در حال حاضر کمبودی آردی در هیچ کدام از شهرستان‌های استان نداریم.

وی گفت: توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار به خصوص برنج و شکر، خرید تضمینی گندم، کلزا و دانه‌های روغنی و تامین گندم و نظارت برای تامین و توزیع آرد استان سه رسالت اصلی شرکت غله و خدمات بازرگانی است.

پیشدادیان همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار و خداقوت به خبرنگاران ایرنا افزود: در شرایط کنونی مهمترین رسالت خبرنگاران رساندن حقایق به جامعه و بیان دستاوردهای دولت و نظام است.

وی گفت: خبرنگاران با ایجاد تنوع و تکثر در تولید فرآورده‌های خبری بر جذابیت و مطلوبیت کار خبر تاثیر می‌گذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha