۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85191934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ هزار تن گندم خراسان‌شمالی خریداری شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبر: 85191934
۸۸ هزار تن گندم خراسان‌شمالی خریداری شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۸۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها و مراکز خرید تحویل داده‌اند.

احمد نامور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان گندم در قالب ۱۹ هزار و ۵۸۱ محموله از هشت هزار و ۲۴۳ کشاورز خریداری شده است.

وی درباره پرداخت وجوه گندم عرضه شده به دولت، گفت: ارزش گندم خریداری شده ۱۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون پنج هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نامور خاطرنشان کرد: گندم کشاورزان به قیمت تضمینی و با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول خریداری می شود.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: در آغاز فصل خرید گندم، ۲۶ مرکز برای دریافت محصول گندم کاران گشایش یافت اما اکنون ۱۶ مرکز خرید آماده دریافت این محصول است.

به گزارش ایرنا، سال زراعی جاری در سطح ۴۸ هزار هکتار زمین های آبی و ۹۵ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد و در سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به سال قبل تر از آن ۴۵ درصد افزایش یافت که گندمکاران این استان ۱۱۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی تحویل داده بودند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است این استان دارای هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha