۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85192180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان نظامیانش را در مرزهای بلاروس افزایش می‌دهد

تهران-ایرنا- مقامات لهستانی درصدد هستند نیروهای نظامی خود را در مرزهای مشترک با بلاروس افزایش دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ماسیج واسیک معاون وزیر کشور لهستان روز دوشنبه گفت که گارد مرزی این کشور از وزارت دفاع خواسته است هزار نیروی نظامی دیگر را به مرز با بلاروس اعزام کنند تا برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی استفاده شوند.

در همین پیوند توماش پراگا رئیس گارد مرزی لهستان اظهار داشت: امسال ۱۹هزار نفر از مهاجران غیرقانونی سعی کردند از مرز لهستان و بلاروس عبور کنند که این رقم در سال گذشته ۱۶هزار نفر ثبت شده بود.

وی اضافه کرد که از وزارت دفاع خواسته است نیروهای نظامی خود را در مرزهای بلاروس افزایش دهد.

لهستان از سال‌های گذشته برای حفاظت از خاک خود، حصارهای الکتریکی در مرزهای مشترک با بلاروس نصب کرده است.

در هفته‌های اخیر، نظامیان گروه واگنر در نزدیکی مرز دیده شده‌اند که به گفته ماتئوش موراویسکی نخست‌وزیر لهستان هدف این افراد بی‌ثبات کردن اوضاع در جناح شرقی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

نقل مکان یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر و گروهش به کشور بلاروس، این نگرانی را در میان اعضای شرقی ناتو ایجاد کرده است که حضور آنها باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود.

وزیر دفاع لهستان در این باره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بیش از یک هزار سرباز و تقریبا ۲۰۰ واحد تجهیزات از تیپ‌های ۱۲ و ۱۷ مکانیزه در حال حرکت به سمت مرزهای شرقی کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نشان دهنده آمادگی ما برای پاسخ به هرگونه تلاش در راستای ایجاد بی‌ثباتی در نزدیکی مرزهای کشورمان است.

یکشنبه گذشته نیز لهستان اعلام کرد که ۵۰۰ پلیس را برای تقویت امنیت در مرز خود با بلاروس به مناطق مرزی اعزام خواهد کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha