خدمات ایرنا در معرفی دستاوردهای انقلاب ستودنی است

گرگان - ایرنا - سرپرست اداره‌کل امور عشایر گلستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه‌ای با قدمت بالا در کشور به شمار می‌رود که خدمات آن در راستای معرفی دستاوردهای انقلاب و رفع نیازهای جوامع ستودنی است.

به گزارش ایرنا، احمد پرتانی صبح سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان و ادای احترام به شهدای ایرنا و تبریک روز خبرنگار، افزود: ایرنا همواره در حال تلاش برای اطلاع رسانی و رفع نیازهای جامعه عشایری گلستان است.

۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای دامپروری قراردادی در جامعه عشایری گلستان

پرتانی با اشاره به این که طرح دامپروری قراردادی در جامعه عشایری استان از سال قبل آغاز شده است، گفت: امسال این طرح در راستای حمایت از تولید گوشت قرمز اجرا می‌شود و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای جامعه عشایری استان در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: سال قبل در طرح مزبور حدود ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع مختلف در اختیار دامداران عشایر این استان قرار داده شد که از طریق آن ۱۰۰ خانوار عشایری موفق به پرورش ۱۰۰ هزار راس دام سبک و تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز شدند.

جذب ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر گلستان

سرپرست اداره کل امور عشایری گلستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون این اداره کل توانسته ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق جامعه عشایری استان و تولید گوشت قرمز جذب و سرمایه گذاری کند.

وی توزیع ۳۰ هزار تن نهاده دامی، پوشش یک سوم جامعه عشایر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اجرای طرح های توانمندسازی عشایر در حوزه های پرورش گیاهان دارویی، صنایع دستی، تولید گوشت قرمز ، ایجاد صندوق های تسهیلات خرد زنان را از دیگر عملکرد این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد.

استان گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

جامعه عشایری گلستان را عشایر کوچنده کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و تعداد محدودی از سمنان و عشایر بومی ترکمن استان تشکیل می‌دهد که در مجموع افزون بر ۷۶۰ هزار رأس دام شامل گوسفند، بز، گاو و شتر برای پرورش در اختیار دارند.

جامعه فعالیت عشایر استان گلستان ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع شرق استان است و ۶۹ درصد از آنان در مراتع مراوه‌تپه، ۲۵ درصد در گنبدکاووس و ۶ درصد در کلاله حضور داشته و قشلاق می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha