۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85193129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان

سنندج- ایرنا- فرمانده انتظامی کردستان از کشف هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی روز سه شنبه در این رابطه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان با اشراف اطلاعاتی از فرار مالیاتی توسط مودیان مالیاتی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضایی و با تحقیقات جامع و کامل از مودی مذکور و استعلام از سامانه گمرک و اداره کل مالیات مشخص شد که با سوء استفاده از کارت بازرگانی به میزان هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال انواع لوازم خانگی توسط افراد ناشناس وارد کشور شده که این اقدام منجر به فرار مالیاتی و تضییع حقوق بیت المال است.

سردار آزادی با بیان اینکه در این رابطه ۱۹ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، اضافه کرد: پلیس با هوشمندی تمام فعالیت های اقتصادی افراد را رصد کرده و با هرگونه اخلال در نظام اقتصادی مقابله می کند و شهروندان نیز هرگونه جرایم اقتصادی را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کلاهبرداری از طریق سوءاستفاده از برنامه‌های رسیدساز جعلی

رئیس پلیس فتا کردستان هم از شهروندان خواست که مراقب ترفند کلاهبرداری از طریق سوءاستفاده از برنامه‌های رسیدساز جعلی باشند.

سرهنگ مهدی دانش پور افزود: یکی از راه‌های پرداخت اینترنتی هزینه‌های خرید، استفاده از نرم‌افزارهای بانکی توسط خریداران است، اما فروشندگان باید یک سری از نکات را رعایت کنند تا گرفتار مجرمین سایبری نشوند.

وی ادامه داد: در مواردی مشاهده شده که افراد سودجو به عنوان خریدار ظاهر می‌شوند و پس از خرید کالا، اظهار می‌کنند که کارت حساب به‌ همراه ندارند و با تلفن همراه، وجه را پرداخت می‌کنند و در ادامه با استفاده از اپلیکیشن‌های رسیدساز که یک نرم‌افزار جعلی و مجرمانه هست، اقدام به ساخت یک رسید تقلبی مشابه رسیدهای بانکی کرده و فروشنده را فریب می‌دهند، علت دریافت نکردن پیامک واریز و انجام تراکنش را نیز شلوغی شبکه مطرح می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کردستان یادآور شد: فروشنده نیز با مشاهده مشخصات کامل خود روی رسید جعلی ساخته شده در گوشی خریدار، به حرف وی اعتماد کرده و بعد از خروج کلاهبردار، با کمال ناباوری متوجه می‌شود که این عمل کلاهبرداری بوده و هیچ گونه وجهی به حسابش انتقال و یا واریز نشده است.

سرهنگ دانش پور برای جلوگیری از این جرم در کشور توصیه کرد متصدیان فروش، نسبت به فعال کردن قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌های متصل به پوز فروشگاه، اقدام کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha