مدیرکل ورزش کرمان: برخی تیم‌های ورزشی برای استان آورده‌ای ندارند

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه برخی از رشته‌های ورزشی برای کرمان آورده‌ای ندارند گفت: حضور برخی رشته‌ها در سطح لیگ برتر ضرورتی ندارد.

به گزارش ایرنا، میثم پاریزی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و شهدای مقاومت و تبریک روز خبرنگاران افزود: در یک رشته ورزشی (فوتبال) سه دوره المپیاد استعدادهای برتر را رصد کردیم و مقامی توسط استان کرمان کسب نشد.

وی اظهار داشت: یک رشته را با چندده میلیارد تومان در لیگ برتر کشور پوشش می دهیم که نفعی برای استان ندارد و بهتر است که برخی تیم ها را یک پله پایین بیاوریم در سطح لیگ دسته یک بازی کنند اما آکادمی آنها فعال شود و از بازیکنان بومی بیشتری استفاده کنند.

مدیرکل ورزش کرمان: برخی تیم‌های ورزشی برای استان آورده‌ای ندارند

۴۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی کرمان اضافه شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف و رسالت های سیاست حوزه وزارت توسعه زیرساخت های ورزش در استان ها است تصریح کرد: نزدیک به چهار سال افتخار خدمت رسانی این حوزه بزرگ را دارم و در این مدت ۴۰۰ هزار متر به سرانه فضای ورزشی استان اضافه کردیم.

وی ادامه داد: در هر شهرستان حدود ۱۰ هزار متر افزایش سرانه ورزشی داشتیم که آمار این استان نسبت به کشور بهتر بود.

پاریزی گفت: طی این مدت تغییرات سیاسی و دولت ها و همچنین شیوع کرونا را داشتیم و عمده اعتبارات به سمت بهداشت و درمان رفت اما در همین محدودیت ها، ورزش استان توفیق داشت که کار خود را با قدرت ادامه دهد و در این راستا از ظرفیت قانونی بنگاه های اقتصادی، صنایع، نهادهای انقلابی در شهرستان های محروم استفاده شد.

۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور تخصیص یافت

وی عنوان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان برای ورزش و جوانان در سفر رییس جمهور به استان کرمان در نظر گرفته شده و کرمان در مقایسه با سایر استان ها جزو پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته که تا پایان شهریورماه سال جاری باید جذب شود و بیشترین سهم از اعتبارات سفر رییس جمهور را در جنوب و شرق استان داشتیم.

وی با اشاره به قول تفکیک استان کرمان در سفر رییس جمهوری یادآورشد: امیدوارم زیرساخت های این موضوع تامین شود تا جنوب استان را در اقتصاد و تصمیم گیری به صورت مستقل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در هفته دولت ۳۰ پروژه ورزشی را افتتاح خواهیم کرد تا به توسعه ورزش این استان کمک کند و حوزه ورزش قهرمانی، همگانی و جانبازان و معلولان جایگاه ویژه ای در این طرح ها دارد.

توسعه متوازن ورزش کرمان/ ۲ ورزشکار کرمانی سهمیه پاراالمپیک گرفتند

پاریزی گفت: توسعه بخش های مختلف ورزشی استان کرمان باید متوازن باشد، باید در مسابقات قهرمانی آسیا و پاراآسیایی توازن داشته باشیم و در حوزه کسب سهمیه و مدال باید وحدت رویه مناسبی بین مجموعه حاکمیتی و حامیان مالی ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید توازن منطقی بین رشته های ورزشی این استان ایجاد کنیم و در فعالیت ها استمرار داشته باشیم تا در المپیک ۲۰۲۸ سهمیه المپیک را کسب کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در پاراالمپیک ۲۰۲۲ توکیو چهار ورزشکار و یک مربی را در کاروان سردار دلها داشتیم و ۲ مدال طلا و یک نقره کسب کردیم که در رنکینگ ما موثر بود و ۲ سهمیه استان کرمان برای پارالمپیک بعدی نیز قطعی شده است.

۴۵ هزار ورزشکار سازمان یافته کرمان از بانوان هستند

پاریزی بیان کرد: نگاهمان به ورزش بانوان همواره خاص و ویژه بوده، احساس ما این بود ظرفیت استان کرمان در بخش بانوان باوجود شرایط خاص آنان، نسبت آقایان بیشتر است لذا برای ۵۰ درصد جامعه هدف و حضور هدفمند در فعالیت قهرمانی برنامه ریزی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بانوان در حوزه ورزش نشان دادند که توانمند هستند و بانوان ۵۳ تیم لیگ برتری استان کرمان را از ۲۳ تیم و از ۴۵ هزار نفر از ۱۲۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته استان را تشکیل داده اند و توزان در این بخش رعایت خواهد شد.

ازدواج آسان و پایدار تکلیف ما است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به سیاست گذاری تربیت بدنی گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تقریبا ۳۰ درصد از جمعیت این استان در حوزه جوانان قرار می گیرند و امکان اعتبارنامه در این بخش و فعالیت فرهنگی و اجتماعی و کارآفرینی، آسیب های اجتماعی و ازدواج را در این حوزه پیگیری کردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه جوانان باید گفتمان سازی شود و بین مجموعه جوانان و حامیان مالی گفتمان دوسویه ایجاد کنیم تا از ظرفیت جوانان ریسک پذیر در گروه سنی خاص خود استفاده شود.

پاریزی با بیان اینکه استان کرمان رشد بیشتری در حوزه سمن ها از آمار تکلیفی دارد افزود: با اجرای برنامه هایی، ازدواج آسان و آگاهانه و پایدار را پیگیری کردیم، ظرفیت مشاوره ای تکلیف ما است و سعی کنیم که ازدواج را به سمت آگاهانه سوق دهیم.

وی یادآور شد: آسان بودن ازدواج و پایداری آن تکلیف ما است که وضعیت استان کرمان و کشور در آمار طلاق مناسب نیست.

۱۹ ورزشکار و مربی کرمانی به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی راه یافتند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه بزرگترین رویداد کشور و بازی های آسیایی و پاراآسیایی را در پیش داریم گفت: کیفی سازی را در این حوزه و براساس سیاست شورای برون مرزی، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: استان کرمان ۱۹ ورزشکار و مربی را در این رقابت ها خواهد داشت و این استان در آمار کسب سهمیه آمار مناسبی دارد که امیدوارم در کسب سکوی این رقابت ها به جایگاه ورزش استان و کشور کمک کنند.

پاریزی افزود: ورزش را از سنین پایه پیگیری می کنیم و المپیاد ورزشی از روز ۲۰ مرداد تا ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد و المپیاد استعدادهای برتر را در استان کرمان به صورت منطقه ای برگزار می کنیم تا شهرستان های دارای ظرفیت در این رویداد میزبان شوند و مسابقاتی در مرکز استان برگزار می شود تا تیم قوی در رقابت های سال آینده شرکت کند.

وی بیان کرد: سالانه پنج هزار برنامه ورزشی در حوزه همگانی برگزار می کنیم و رویدادهای مختلف در قالب جشنواره ها و پیاده روی ها داشتیم، ضمن آنکه برنامه های مناسبتی نیز در استان برگزار می شود.

احداث ۲۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان گفت: این استان با ۲۵ شهرستان، ۱۱ هزار روستا دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ روستا دارای دهیاری و شورای روستا هستند و باوجود تمامی تلاش ها و همکاری مجموعه دهیاری، نهادها و صنایع و استفاده از اعتبارات مختلف تا امروز ۲۰۰ زمین چمن مصنوعی در روستاها احداث کردیم.

وی ابراز داشت: آمار قابل قبولی است اما در مقایسه با تعداد روستاها مناسب نیست، حتی باید فرم ساخت تغییر کند؛ باید بانوان را هم در پروژه های روستایی نظر بگیریم و بهتر است که به سمت ساخت سالن های چند منظوره برویم تا بانوان نیز از این ظرفیت بهره مند شوند.

پاریزی افزود: ضمن همکاری با دفتر روستایی استانداری کرمان، پروژه های نیمه تمام چمن مصنوعی را تکمیل می کنیم اما عملیات اجرایی پروژه جدیدی در این حوزه آغاز نمی شود.

وی ادامه داد: آمار ساخت ۳۰۰ خانه روستایی برای تربیت مربی و جشنواره تخصصی روستایی در مقایسه با کشور بالا ارزیابی می شود و ۵۰۱ جشنواره روستایی را در استان کرمان برگزار کردیم. همچنان ظرفیت صنایع و باشگاه های استان کرمان را بیش از این میزان می دانیم.

نظارت بر باشگاه های خصوصی

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان با اشاره به نظارت بر فعالیت باشگاه های خصوصی گفت: همه کرمان را به اسم صنعت می شناسند و صنایع ظرفیت های خوبی برای اشتغال استان و سایر شهرستان ها ایجاد کرده و بخشی از فعالیت های آنها در حوزه ورزش است.

وی بیان کرد: ۲۴ اداره و نهاد استان کرمان با مالکیت دولتی و خصوصی، دارای اماکن ورزشی در استان هستند و تمام فعالیت های آنها باید منوط به مجوزهای اداره ورزش و جوانان باشد و مکاتبه کردیم که مجوز بگیرند.

پاریزی افزود: کرمان استان خاصی از نظر پهناوری است اما این پهناوری فرصتی برای ارتقای حوزه اجتماعی است؛ از نوع فعالیت باشگاه ها گلایمندیم و در این زمینه شورای تربیت بدنی و ورزش استان ها به ریاست استاندار در حوزه هدفمندی تصمیم گیری کند.

نگرانی برای حضور بانوان در ورزشگاه سیرجان وجود ندارد

وی با اشاره به ظرفیت باشگاه های صنعتی عنوان کرد: حضور بانوان پس از ورزشگاه آزادی در شهرستان سیرجان محقق شد که این مهم ظرفیت مناسبی برای استان ایجاد کرده و اتفاق مهمی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به پیگیری مجوزهای ورود بانوان به ورزشگاه از مجموعه وزارت و فدراسیون ها گفت: هیچ کس مخالفت و دغدغه و نگرانی در این حوزه ندارد. نباید اتفاقی در نقطه ای رقم بخورد تا امکان حضور بانوان را تحت شعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: امیدوارم بازی امروز گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان بتواند آغاز برای کرمان و سایر استان ها برای حضور بانوان در اماکن ورزشی باشد.

وی تصریح کرد: باوجود اعتمادها، میزبانی ۲ سوپر جام به کرمان داده شد که نشان می دهد ورزش استان کرمان دارای بلوغ است اما باید به خلاها نیز توجه کنیم.

توصیه ای را در هیات های ورزشی نپذیرفتم

پاریزی با بیان اینکه در خصوص هیات های ورزشی و مجامع انتخاباتی آیین نامه داریم و مجری قانون هستیم گفت: تاکید ما بر حوزه معاونت ورزش اینست که باید فرایند صلاحیت مدیریتی افراد را بررسی کنیم و افراد تایید صلاحیت شده امکان حضور در هیات ها را براساس انتخابات پیدا می کنند.

وی ادامه داد: اعضای مجمع های انتخاباتی هیات ها باید به این حوزه توجه کنند و باید افرادی به سر کار بیایند که تمکن مالی مناسبی داشته باشند و هیات ها گردش مالی خوبی ایجاد کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: در بحث هیات ها توصیه ای نداشتم و توصیه نپذیرفتم و دلیلی ندارد که در این حوزه اعمال نفوذ کنیم زیرا بهترین انتخاب را اعضای مجمع دارند و باید یاد بگیریم که به شعور و فهم هم استانی های خود احترام بگذاریم.

شهرداری بم نماد استواری پس از زلزله

وی تاکید کرد: شهرداری، فوتبال بم را حمایت می کرد اما در مقطعی اعلام کرد که امکان اسپانسری ندارد و اکنون شرکتی دیگر بازسازی ورزشگاه فجر بم را انجام و تیم را حمایت می کند.

پاریزی ابراز داشت: تیم فوتبال بانوان خاتون بم در سال گذشته نماینده کشور در رقابت آسیایی بود و این تیم پس از زلزله نماد استواری پس از زلزله است و جای دارد که مردم شهرستان بم به ویژه بانوان به خود ببالند که اینقدر ظرفیت و علاقمندی و هوادار برای این تیم وجود دارد.

هدایت اعتبارات دولتی به جنوب و شرق کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: جنوب استان همیشه برای من مهم بوده، زیرا این منطقه مهد استعدادها است، هشت شهرستان جنوبی و پنج شهرستان شرقی داریم که باوجود محدودیت اسپانسرهای خصوصی و صنایع، باید نگاه اعتبارات دولتی را به این سمت ببریم.

وی عنوان کرد: سیاست گذاری استان کرمان و مجموعه شورای برنامه ریزی و سازمان مدیریت نیز همین موضوع است.

پاریزی با بیان اینکه مکاتبات لازم برای استقلال اداره کل ورزش و جوانان جنوب کرمان را انجام دادیم افزود: استان کم کاری برای این اتفاق ندارد و امیدواریم استقلال این اداره کل بخشی از مسئولیت ها را تقویت کند.

وی با اشاره به دستاوردهای سمینار مدیران ورزش جوانان کشور را اسفندماه سال گذشته به میزبانی کرمان در وحدت رویه و مسیرهای قانونی اقدامات ورزش عنوان کرد: این سمینار به حادثه سقوط بالگرد در شهرستان بافت منجر شد و از رسانه ها برای کمک و همراهی در این حادثه قدردانی می شود که این اتفاق را در بعد وسیعی در کشور بازتاب دادند.

وی افزود: ریالی از اعتبارات استان کرمان را برای این سمینار هزینه نکردیم و ۳۰ درصد از این اعتبارات از وزارت ورزش و جوانان و مابقی از ظرفیت های داخلی استان تامین شد و قویترین سمینار در ۲ دهه اخیر بود که با حضور مقامات عالی کشور، معاون رییس جمهور و سایر مسوولان اجرایی برگزار شد.

پرداخت هدایای ورزشکاران پاراالمپیکی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: کرمان در بحث المپیک و پارالمپیک بیشترین رقم بدرقه ورزشکاران و بیشترین رقم پادش کسب مدال پرداخت کرد.

وی بیان کرد: ستاد بازی های آسیایی و پاراآسیایی و المپیک و پاراالمپیک فقط در پایتخت داریم اما کمیته پشتیبانی متناسب با آن ستاد را با ظرفیت استان کرمان برگزار کردیم.

پاریزی با بیان اینکه نباید تلاش استان کرمان برای تکریم این عزیزان را وظیفه سیستم انگاشت عنوان کرد: پاداش المپیک و پارالمپیک به ترتیب برای هر مدال طلا ۲ میلیارد تومان، نقره یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و برنز ۸۰۰ میلیون پرداخت شد.

بیشترین رشد در سازمان های مردم نهاد کرمان محقق شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: براساس رصد کیفی، سمن های این استان در سال ۱۴۰۱ بیشترین رشد را داشته اند و ۱۰۰ درصد هدف گذاری ما در این سال محقق شد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ سمن کرمان اعتبارنامه دریافت کرد و هدف گذاری ما ۱۵ سمن بود؛ معتقدم این آمار برای این استان پاسخگو نخواهد بود و تعداد سمن ها باید به میزانی باشد که هر جوانی در هرجای استان فرصت اشتراک توانمندی ها را با سمن خود داشته باشد.

پاریزی تاکید کرد: ۱۰۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در سال ۹۸ بدون احتساب اسفندماه داشتیم و در سال ۹۹ کرونا امکان استفاده از اماکن ورزشی وجود نداشت که پروتکل مشترکی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهیه کردیم.

نقش خبر و ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: خبر و خبرنگاری و روشنگری افکار عمومی در حوزه های مختلف نقش مهم و اثرگذاری دارد، قلم خبرنگاران به ویژه در حوزه ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی اثرگذار در سطح بین المللی و ملی می تواند در مناسبات کشورها تاثیرگذار باشد و مراودات داخلی را مسیر و جهت دهد.

وی ادامه داد: حوزه خبر شفاف سازی و ارتقای ورزش را می تواند شامل شود تا توسعه متوازن و همگون را در ورزش داشته باشیم.

این نشست به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha