محمدامین بابایی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد با تبریک روز خبرنگار به رییس و خبرنگاران این مجموعه افزود: مرحله نخست اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خرداد ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی آغاز شد که میزان فروش روزانه کالا در این تاریخ بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد ریال بود که در ۲۱ خرداد ماه به ۷۰ میلیارد ریال رسید.
وی بیان کرد: رکورد خرید کالا از طریق کالابرگ الکترونیکی در خراسان رضوی در ۲۱ تیرماه شکسته شد و به عدد روزانه ۱۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسید، این روند افزایشی در مرحله دوم اجرای این طرح نیز ادامه داشته است، به طوریکه در مرداد ماه به طور متوسط به ۵۵ میلیارد تا ۶۰ میلیارد ریال رسیده و اکنون از مرز ۶۰ میلیارد ریال نیز گذشته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی که در ۱۳ خرداد فراخوان داده شد، افزایش ۲۰ درصدی یارانه فقط برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود اما از ۲۹ خرداد ماه کل دهک های اول تا سوم در کشور به این طرح پیوسته اند و تاکنون ۱۱ هزار فروشگاه اعم از زنجیره ای و خرد در استان خراسان رضوی در این طرح مشارکت کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: شیر کمچرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، روغنمایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.
رویکرد برخی از رسانه ها، انتقاد از دولت با هدف جذب خواننده بیشتر است
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به رویکرد رسانه های مختلف در حوزه نشر اخبار اقتصادی اشاره کرد و گفت: برخی از رسانه ها بر این باورند که هر چقدر انتقاد بیشتری از دولت نمایند، در جذب خواننده بیشتر موفق تر هستند.
بابایی نشر غیرشفاف برخی از رسانه ها در انعکاس اخبار را مورد تاکید قرار داد و گفت: شیطنت برخی از خبرنگاران در انتخاب تیتر، به نحوی است که مدیر دستگاه اجرایی را دچار چالش با دستگاه های اجرایی متولی دیگر می کند و مشکلاتی را بوجود می آورد.
وی خبرگزاری ایرنا را رسانه ای شفاف و قابل اعتماد دانست و افزود: رصد عملکرد اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی توسط ایرنا و گوشزد کردن نقاط ضعف آن همواره مورد استقبال ما از این رسانه بوده است.
رییس اتاق تعاون خراسان رضوی و عضو شورای عالی کار نیز در این دیدار گفت: در برخی از چالشهای جامعه کارگری و نشر مشکلات و مسائل آن همواره ایرنا مورد اعتماد و وثوق اعضای تشکلهای کار و کارگری بوده است.
هادی ابوی اظهار داشت: بعضا نشر برخی اخبار غیرشفاف توسط رسانه ها منجر به ایجاد چالشها و جدلهایی بین اعضای تشکلها با مدیران شده است.
نظر شما