۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85195077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ساماندهی ۱۱۴نقطه عشایری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج - ایرنا-رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات اجرایی ساماندهی سکونتگاه های عشایری (ساخت سکوهای نشیمن و سرویس های بهداشتی) با مشارکت امور عشایر،گروه های جهادی و عشایرنشینان در ۱۱۴ نقطه استان آغاز شد.

سید مهدی عباسیان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا افزود:در این طرح که ۴۰میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافته سکوهایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در ۶ متر مربع و سرویس های بهداشتی احداث می شود.

وی بیان کرد: به ازای احداث هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی شامل سیمان،ماسه و تیرچه به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان به عشایر اختصاص یافته و به مناطق پیش بینی شده ارسال شده است.

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تامین مصالح و هزینه های حمل و نقل مصالح آن به عهده دولت و عشایرنشینان با کمک گروه های جهادی استان سکوهای نشیمن و سرویس های بهداشتی احداث می کنند.

عباسیان تاکید کرد: ساخت سکوهای نشیمن باعث می شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در امان باشند و همچنین در بارندگی های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.

وی عنوان کرد: نخستین طرح ساماندهی سکونتگاه های عشایری در یکی از نقاط شهرستان مارگون همزمان با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

وی ابراز کرد:بازگشایی راه های عشایری در شهرستان های مارگون،بویراحمد،دنا و بخش هایی از شهرستان کهگیلویه در مناطق ییلاقی بازگشایی استان از دیگر اقدام های انجام گرفته امسال برای رفاه این قشر تولید کننده است.

عشایر کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند. عشایر نشینان ۱۲ درصد از جمعیت استان معادل ۷۰ هزار نفر را تشکیل داده اند.

عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۶ ایل بومی،۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) تشکیل شده است.

بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha