۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85195133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان بازدید کرد

همدان-ایرنا- وزیر کشور به همراه استاندار همدان و سایر مدیران اجرایی روز پنجشنبه از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان در زمینی به وسعت ۲۸ هزار متر مربع و در ۱۲ طبقه احداث شده که ساختمان قدیمی آن ۹ طبقه دارد.

علت ساخت بیمارستان اکباتان در محدوده پُرترافیک شهر نبود زمینی با وسعت بالا است و با این وجود پارکینگی با ظرفیت ۲۳۰ خودرو پیش بینی شده و همچنین ساعات ملاقات بیماران در زمان کم تردد یعنی از ساعت ۱۴.۳۰ تا ۱۶.۳۰ دقیقه تعیین شده است و از محوطه و حیاط ساختمان مجاور این بیمارستان متعلق به مرکز بهداشت شهرستان به عنوان پارکینگ مراجعان استفاده شود.

برای ساخت این بیمارستان تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده است و همچنین ۵۰ درصد تجهیزات مورد نیاز خریدار و برای خرید مابقی تجهیزات ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در سفر رییس جمهور این موضوع مطرح و مصوب شد.

وزیر کشور از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان همدان بازدید کرد

این بیمارستان دارای ۲ ساختمان بوده که ساختمان جدید و الحاقی برای اداری، درمانگاه بیمارستانی برای ویزیت و ساختمانی بعدی برای کارهای درمانی و بستری در ۹ طبقه طراحی شده است و در طبقه فوقانی این بیمارستان یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۸۰ نفر راه اندازی شده است.

با توجه به موقعیت مکانی این بیمارستان در حال حاضر پد برای فرود بالگرد در بیمارستان اکباتان در نظر گرفته نشده است.

این بیمارستان مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی است و طبق آخرین تصمیم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان این مرکز با اولویت پذیرش و بستری اطفال راه اندازی می شود یعنی در مرحله نخست ۷۰ درصد ظرفیت تخت این بیمارستان برای بستری و درمان نوزادان در نظر گرفته می شود.

۲ ورودی برای خودروی اورژانس در خیابان طالقانی و کوچه مرکز بهداشت در نظر گرفته شده تا دسترسی به بیمارستان با سرعت صورت گیرد.

این مرکز دارای هفت اتاق عمل و چهار بخش ویژه، ان،آی.سی، زنان و سی.سی.یو است و مجهزترین و به روز ترین اتاق عمل جهان را دارد.

هر طبقه دارای ۵۰ تخت بیمارستانی است و هر بخش دارای ۲ اتاق چهار تخته و اتاق های ۲ و یک تخته است که منطبق با استانداردهای سلامت است.

وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بازدید از پروژه های عمرانی استان به خصوص طرح آبرسانی به همدان و شرکت در چند برنامه وارد همدان شد و پس از ورود به همدان مورد استقبال رسمی استاندار همدان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نظامی انتظامی قرار گرفت.

وحیدی پس از ورود به همدان با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه از تصفیه خانه شیخی جان و طرح ملی نهضت مسکن بازدید کرد.

همچنین وزیر کشور از کارخانه محصولات غذایی سحر و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان بازدید کرد.

وحیدی در سفر یک روزه به همدان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان دیدار می کند همچنین حضور در شورای تامین و سخنرانی در جمع اعضای هیات اندیشه ورز از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به همدان است.

همدان ۱۰ شهریور سال گذشته نیز میزبان وزیر کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha