۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85195262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی در جنگل‌های گالیکش مهار شد

۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۸
کد خبر: 85195262
آتش سوزی در جنگل‌های گالیکش مهار شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتشی که از ظهر امروز در جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ روستای آق‌قمیش شهرستان گالیکش شعله گرفته بود با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی مهار شد.

سرهنگ عیسی گلبینی‌مفرد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۲۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی به همراه مردم محلی و نیروهای بسیجی در محل حادثه حضور داشتند و تلاش چند ساعته آنان باعث مهار آتش شد.

وی این آتش سوزی را از نوع کف سوز اعلام و بیان کرد: بیشترین خسارت مربوط به درختان خشک و تلوزارها بود و درختان دست کاشت سبز آسیب جدی ندیدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به ادامه دار بودن وزش باد در منطقه تعدادی از نیروهای منابع طبیعی در محل خواهند ماند تا در صورت شعله گرفتن کنده‌های نیم سوخته کار اطفا را در کمترین زمان انجام دهند.

سرهنگ گلبینی ادامه داد: بعد از بازدید و انجام عکسبرداری هوایی سطح درگیری جنگل‌های دست کاشت گالیکش با آتش اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع آتش سوزی به دلیل افزایش دمای هوای استان به بالای ۴۰ درجه، نیروهای منابع طبیعی امروز و فردا در تمام شهرستان‌ها استان گلستان آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.

گلستان بیشترین جنگل‌های سوزنی برگ کشور را دارد و که به واسطه کاهش بارندگی‌ها، برگ‌های خشک کف این جنگل‌ها مانند انبار باروت با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha