۴۶۴ داوطلب در کرمانشاه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌ثبت‌نام کردند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از زمان آغاز فرآیند پیش ثبت نام متقاضیان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه در مجموع ۴۶۴ نفر در استان ثبت نام کرده اند.

«علی شعبانی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد داوطلبان مرد را ۴۱۶ و زن را ۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اضافه شدن فرآیند پیش ثبت نام، این مرحله از ۱۶ تا ۲۲ مرداد انجام می‌شود.

وی افزود: در استان کرمانشاه ۱۳۳ نفر در روز اول، ۱۳۵ نفر روز دوم، ۱۳۰ نفر روز سوم و ۶۶ نفر هم در روز چهارم ثبت نام کرده اند.

به گفته وی، در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه تا امروز ۲۳۶ نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۱۴ درصد (۳۳ نفر) زن و ۲۰۳ نفر مرد بوده اند.

شعبانی افزود: در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو ۵۶ نفر، حوزه انتخابیه سنقر ۳۳ نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۵۲ نفر، حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۵۰ نفر و در حوزه انتخابیه کنگاور صحنه و هرسین نیز تا این لحظه ۳۷ نفر ثبت نام کرده اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

پیش ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی الزامی است

به گزارش ایرنا؛ این ثبت نام الزامی است و متقاضیان داوطلبی نمایندگی تا ۲۲ مرداد مهلت دارند تا درخواست خود را در آدرس keshvar.moi.ir ثبت نمایند.

برخی از مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح شده، در گذشته بررسی‌های داوطلبات مجلس همزمان با هم اتفاق می افتاد که فرآیندی زمانبر بود. امسال ۷۳ روز قبل از ثبت نام نهایی فرایندی به نام پیش ثبت نام را پیش‌بینی شده است.

هر کدام از داوطلبینی که برای بارگزاری مدارک خود با مشکل مواجه شوند فرمانداران شهرستان‌ها آمادگی پاسخگویی به این مسئله را دارند لذا از داوطلبین تقاضا می‌شود ثبت نام را به تاخیر نیاندازند.

در این فرآیند افراد دارای حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام با مدرک کارشناسی به بالا می‌توانند در این پیش ثبت نام از ۱۶ مرداد ماه تا ۲۲ مرداد از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در سامانه (http://keshvar.moi.ir/) پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

دوازوهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha