پیش ثبت نام متقاضیان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی الزامی است

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آغاز پیش‌ثبت‌نام متقاضیان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ از فردا (دوشنبه) خبر داد و گفت: این ثبت نام الزامی است و متقاضیان داوطلبی نمایندگی تا ۲۲ مرداد مهلت دارند تا درخواست خود را در آدرس keshvar.moi.ir ثبت نمایند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی شعبانی» روز یکشنبه در نشست خبری در استانداری افزود: برخی از مواد قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح شده، در گذشته بررسی‌های داوطلبات مجلس همزمان با هم اتفاق می افتاد که فرآیندی زمانبر بود. امسال ۷۳ روز قبل از ثبت نام نهایی فرایندی به نام پیش ثبت نام را پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: در این فرآیند افراد دارای حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام با مدرک کارشناسی به بالا می‌توانند در این پیش ثبت نام از ۱۶ مرداد ماه تا ۲۲ مرداد از ساعت هشت صبح تا ۱۸ در سامانه  (http://keshvar.moi.ir/) پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اظهار کرد: در این پیش ثبت نام افراد ایرانی دارای اقامت دایم کشورهای دیگر و افراد غیر ایرانی با تابعیت ایرانی نمی‌توانند در این پیش ثبت نام شرکت کنند. جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه جبهه داشته باشند یک مقطع تحصیلی بالاتر برای آنان محاسبه می‌شود. هر دوره نمایندگی برای نماینده‌های دوره گذشته نیز یک مقطع تخصیلی محصوب می‌شود.

وی عنوان کرد: هر کدام از داوطلبینی که برای بارگزاری مدارک خود با مشکل مواجه شوند فرمانداران شهرستان‌ها آمادگی پاسخگویی به این مسئله را دارند لذا از داوطلبین تقاضا می‌شود ثبت نام را به تاخیر نیاندازند.

شعبانی گفت: هر مدرکی که توسط داوطلبین در سامانه قرار می‌گیرد توسط سازمان یا اداره مربوطه به صورت محرمانه و کشوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. داوطلبانی که پیش ثبت نام را انجام ندهند و گواهی‌های لازم را بارگذاری نکرده و کد رهگیری دریافت نکنند نمی‌تواند در ثبت نام نهایی ۲۷ مهرماه شرکت کند.

وی یادآور شد: در انتخابات گذشته وجود شناسنامه و کارت ملی و مهر کردن آن الزامی بود اما براساس قانون جدید افراد می‌توانند با کارت‌های شناسایی معتبر مانند گواهینامه رای بدهند و مهر کردن شناسنامه الزامی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: در انتخابات چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را دنبال می کنیم. امنیت کم دغدغه‌ترین موضوع انتخابات در ایران است. انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی با مشکل امنیتی خاصی موجه نبوده و حتی زیر بمباران‌ها هم انتخابات برگزار شده و هیچ انتخاباتی به تاخیر نیفتاده است.

وی همچنین عنوان کرد: در بحث سلامت انتخابات تمام توان ما بر این است که انتخابات سالم برگزار شود. ما امانتدار مردم در اجرای انتخابات هستیم و یک رای را حق‌الناس می دانیم.

شعبانی یادآور شد: از ابتدای انقلاب مردم خودشان انقلاب را اداره کرده اند. مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. اگر آنها می‌خواهند نماینده ای داشته باشند که بتواند حرف آنها را بزند باید به صندوق های رای بیایند. رای دادن یک حق شخصی و تصمیم اجتماعی است و ما در سرنوشت خودمان مسوولیم و باید این فضا را برای انتخاب بهترین افراد فراهم کنیم.

وی در پایان گفت: تمام شیرینی انتخابات در رقابت‌های سیاسی است. ما به عنوان دستگاه اجرایی انتخابات در تلاشیم رقابت سالمی شکل بگیرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha