استاندار مازندران در آیین گرامیداشت «روز خبرنگار» چه گفت؟

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با بیان این که، اصحاب رسانه در مسیر ریل گذاری توسعه استان نقش بی بدیلی دارند گفت که از خبرگزاری ها و مطبوعات بزرگ توقع داریم با همدلی در کنار مسوولان برای ایجاد رونق اقتصادی این دیار بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز جمعه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در نوشهر افزود: به نظر بنده خبرنگاران باید از حضرت زینب (س) در روایت گری واقعه عاشورا الگو برداری کنند چرا که ایشان به درستی این واقعه بزرگ را به گوش جهانیان رساندند.
وی خاطر نشان کرد: اگر در دفاع مقدس هم توفیقاتی داشتیم، نقش خبرنگاران در روایت گری عرصه عاشورایی آن مقطع زمانی در مرزهای کشور برجسته بود و مظلومیت مردم عزیز ایران در دفاع مقدس توسط خبرنگاران و رسانه ها منعکس شد و به گوش جهانیان رسید.
استاندار مازندران ادامه داد: در دهه های گذشته هم در عرصه های مختلف و در رویدادهای داخلی و بین المللی اگر توانستیم به خوبی از گردنه ها عبور کنیم و توفیقات زیادی کسب کنیم، نقش خبرنگاران برجسته بود و این قشر فرهیخته باتوجه به تعهدی که به مردم و ایران اسلامی دارند و داشتند، همواره می درخشند.
حسینی پور اضافه کرد: اصحاب رسانه در ادوار مختلف انقلاب اسلامی توانستند جایگاه ممتاز استان مازندران را تبیین کنند و چالش ها و عملکرد دولت ها به درستی از سوی خبرنگاران بیان شد.

دغدغه خبرنگاران برای توسعه مازندران
مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در دولت سیزدهم هم، خبرنگاران همراه هستند و در کنار بیان عملکرد با نقد منصفانه، این قشر فرهیخته توانستند در هموار سازی توسعه استان بدرخشند.
وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در استان افتاد که در دهه های اخیر بی سابقه بود و مازندران بعد از سال ها به رشد اقتصادی پنج درصد رسید که این توفیق از این حیث دارای اهمیت است که در سال های گذشته رشد اقتصادی استان صفر تا یک بود.
حسینی پور افزود کاهش ۱۵ درصدی نرخ طلاق و افزایش بیش از ۴۲ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی، بازگشت ۱۹۸ واحد تولیدی به چرخه تولید و جلوگیری از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی از دستاوردهای ماندگار دولت سیزدهم در استان است.

توانمندی ۵۰۰ روستای مازندران
استاندار مازندران با بیان این که، کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۱۱۵ درصدی صادرات و واردات کالا از یادگارهای ماندگار آیت الله رئیسی در استان است، کسب رتبه دوم نرخ ایجاد اشتغال، اجرای طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان از دیگر اقدامات دولت در مازندران است.
حسینی پور گفت: با توانمند سازی و توسعه این ۵۰۰ روستا قرار است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، این مناطق را به پایگاه های گردشگری جدید تبدیل کنیم.
استاندار مازندران افزود: اگر بخواهیم مازندرانی بسازیم که مقصد گردشگری قرار بگیرد و قوی باشد، باید همدل باشیم.

هیچ شکایتی از خبرنگاران نداشتیم
وی گفت: در ۲ سال گذشته هیچ شکایتی از خبرنگاری نداشتم و از مدیران استانداری مازندران خواستم که آنان حق ندارند به خاطر انتقادی و نشر مطلبی از خبرنگار و یا اصحاب رسانه ای شکایت کنند.
حسینی پور افزود: اگر مدیران کل دستگاه های اجرایی از خبرنگاری شکایت کردند باید همین شنبه هفته بعد شکایت خود را پس بگیرند.
استاندار مازندران گفت: این استان دارای بیش از ۱۰ هزار شهید است که این عزیزان جان خود را برای آبادانی ایران اسلامی فدا کردند که باید با الگو برداری از این فرهیختگان برتی توسعه کشور و استان بکوشیم.

باید به مسئله توسعه بپردازیم
وی افزود: ۸۲۰ مدیر مازندرانی در تهران مسوولیت مدیرکلی و بالاتر هستند که باید باید از ظرفیت این مسوولان برای توسعه استان استفاده کنیم و باید با این عزیزان صحبت کنیم که این شخصیت ها چگونه می توان برای توسعه دیار خودشان کمک کنند.
حسینی پور افزود: ما هیچ راهی نداریم جزء این که به مسئله توسعه بپردازیم، این مردم و مسوولان مازندران هستند که باید به فکر آینده خودشان باشند و باید در این شرایط اقتصادی برای توسعه اقتصادی این دیار در تکاپو باشیم.
استاندار مازندران ادامه داد: از رسانه های بزرگ استان توقع داریم که نقش خودشان را با آدرس دهی و ریل گذاری درست برای توسعه استان ایفا کنند.
حسینی پور افزود: اولویت استان توسعه اقتصادی است و این دیار دارای سه بندر مهم است که ظرفیت صادرات آن به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده که این رقم قابل توجه نیست و یک ضعف اساسی داریم و رسانه ها سهم قابل توجهی در توسعه استان دارند و باید برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی، خبرنگاران با تحلیل درست در کنار مردم باشند.
وی افزود: آن چیزی که بسیار مهم و دارای اهمیت است صادرات است و به واسطه گستاخی و عهد شکنی های کشورهای غربی در مذاکرات هسته ای، دولت سیزدهم ریل گذاری تبادل تجاری را تغییر داد و از نگاه غرب فاصله گرفت و دیپلماسی منطقه ای، همسایگی و کشورهای مختلف جهان را این دولت دنبال کرد.
وی تصریح کرد: سوآپ نفتی نکا که تا تهران لوله کشی شده باردیگر بعد از ۱۲ سال فعال شد و دولت قبل این سوآپ نفتی را مسدود کرده بود و فعال نبود که با عزم دولت سیزدهم این سوآپ فعال شد.

صادرات مرکبات به چین
مقام عالی دولت در مازندران گفت: ۱۲۰ قلم کالای کشور در مازندران تولید می‌شود و اولین هواپیمای کارگوی مازندران دیوار چین را درنوردید و اولین محموله مرکبات مازندران سال گذشته به کشور چین صادر شد و مجوزهای بهداشتی این کشور اخذ شد و امسال هم آماده ایم که مرکبات مردم استان را صادر کنیم.

زائران خارجی امام رضا(ع) برای گردشگری به مازندران می آیند
وی گفت: سالانه پنج میلیون مسافر خارجی به مشهد مقدس می آیند و مذاکره کردیم که ۲۰ درصد این گردشگران خارجی به مازندران بیایند و مسوولان خراسان رضوی موافقت کردند و باچندین هتل در استان مذاکره شده است.
حسینی پور با بیان اینکه باید برای توسعه استان خبرنگاران و مسوولان مطالبه گری کنند، افزود: برای توسعه استان خبرنگاران ایده پردازی کنند و در ریل گذاری ها به کمک مسوولان بیایند.

سرکشی از ۹۲۰ روستای مازندران
مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که، در ۱۴ سفر شهرستانی از ۹۲۰ روستای مازندران از سوی مدیران کل دستگاه های سرکشی شد و هدف از این بازدید ها این بود که از این ظرفیت برای توسعه استان بهره ببریم، ادامه داد: در این ۵۰۰ روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار داد بستیم و برای هر یکی از آنان ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده تا این مناطق به معنای واقعی توسعه یابند.
وی خاطر نشان کرد: لشکر بزرگ اطلاع رسانی در استان یعنی شما خبرنگاران را داریم و برای تبیین دستاوردهای دولت به اصحاب رسانه دل خوش کرده ایم و به طور حتم شما عزیزان برای توسعه این دیار نقش ممتازی دارید.
حسینی پور گفت: از مازندران باید صدای وحدت به گوش برسد و نباید افتراق داشته باشیم و اگر یک استانی به پیشرفت رسیده دلیلش آن است که مسوولان و مردم آن وحدت داشتند.

برگزاری انتخابات بهانه‌ای برای توقف فعالیت‌های مدیران نباشد
استاندار مازندران گفت: تذکر می دهم که به بهانه انتخابات نباید مسیر توسعه استان با کُندی پیش برود و باید همه با تمام قدرت برای توسعه این دیار تلاش کنند.
این مقام مسوول تصریح کرد: منطقه آزاد مازندران با تلاش دولت و مجلس مصوب شد و مزایای اجرای این طرح برای این استان که هم مرز با پنج کشور است و این اتفاق مبارک افتاد و در ریل گذاری توسعه دیار علوی مازندران منطقه آزاد مازندران به تصویب رسید تا با این طرح به رشد اقتصادی سرشار برسیم.
حسینی پور اضافه کرد: بیشتر همکاران رسانه ای ما از شخصیت های متعهدی هستند که بیشترین تعامل و همکاری را برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا دارند و در فتنه سال قبل با اغتشاشگران همراهی نکردند که این امر بسیار ارزشمند است.
وی اضافه کرد: شاید برخی ها در اغتشاشات اخیر دچار اشتباهی شدند و اشتباه خود را جبران کنند چراکه ملت ایران ریشه دار است و اگر قصوری از سوی افراد گول خورده صورت گرفته به طور حتم نظام و مردم آنها را خواهد بخشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha