۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85196496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ تن خوراک دام در شهرستان بشرویه معدوم شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85196496
۱۰ تن خوراک دام در شهرستان بشرویه معدوم شد
عکس آرشیوی است

بیرجند - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه خراسان جنوبی از معدوم‌سازی ۱۰ تن خوراک گاو شیری به علت آلودگی بالای قارچی خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، سید حمید عبدی روز شنبه در تشریح این خبر گفت: پیرو گزارش دامداران شهرستان مبنی بر استشمام بوی نامطبوع از خوراک گاو شیری عرضه شده توسط یکی از مراکز عرضه خوراک دام، کارشناسان این شبکه در معیت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از انبار مرکز عرضه بازدید کردند.

وی افزود: شواهد موجود بیانگر وجود بوی نامطبوع و تغییر ظاهری یک محموله از خوراک دام موجود در انبار واحد بود که بلافاصله محموله توقیف شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: خوراک دام عرضه شده، تولید کارخانه‌های خارج از شهرستان است که با همکاری خوب مدیر مرکز نمونه‌گیری از محموله طبق مقررات سازمان دامپزشکی برای بررسی میکربی و قارچی انجام و به آزمایشگاه همکار و مورد وثوق سازمان دامپزشکی ارسال شد.

وی اظهار کرد: نتایج آزمایشگاهی موید این است که آلودگی بالای قارچی در محموله وجود دارد و قابلیت استفاده برای دام را ندارد لذا بعد از کسب دستور از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بشرویه محموله خوراک دام توقیفی، معدوم شد.

عبدی افزود: نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور از وظایف حاکمیتی دامپزشکی است و تلاش برای بهتر انجام شدن این نظارت موجب ارتقای سطح بهداشت عمومی و صیانت از سرمایه دام و طیور منطقه می‌شود.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha