رشد سه برابری توقیف خودروهای حمل قاچاق در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸۵۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق در این استان توقیف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹۳ درصد رشد دارد.

محمد شریف گلچین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در زمینه قاچاق کالا هزار و ۱۴۳ نفر در استان دستگیر شده‌اند که هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی بیان کرد: سه ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۲۳۴ پرونده قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد رشد دارد.

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی گفت: ارزش پرونده‌های تشکیل شده ۷۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان بوده که از نظر ارزش هم ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۴۸۵ لیتر سوخت قاچاق در استان خراسان جنوبی کشف شده که ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

گلچین افزود: هزار و ۸۸۱ راس دام سبک و ۳۵ راس دام سنگین نیز کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی از کشف ۸۷ هزار و ۹۰۷ قطعه طیور قاچاق در سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: کشفیات مرغ قاچاق در استان رشد ۳۷۴ درصدی دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین از ابتدای امسال ۱۸۱ پاکت سیگار، ۶ هزار و ۱۴۳ ثوب لباس، چهار هزار و ۵۵۸ متر پارچه، ۱۰۳ دستگاه لوازم و تجهیزات رایانه‌ای، ۳۰۶ دستگاه لوازم یدکی خودرو، هزار و ۵۵ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۶۷۲ دستگاه لوازم خانگی، ۱۸۵ قوطی مشروبان الکی و ۱۳ هزار و ۵۹۷ کیلیوگرم اقلام خوارکی قاچاق کشف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha