۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85213341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور حدود ۱۰ سال پیش در استان کلنگ زنی شد که اکنون پیشرفت فیزیکی آن به ۹۲ درصد رسیده و دولت سیزدهم در تخصیص اعتبار به این پروژه کمک‌های خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی بخشی کارشک روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافته بود اما از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که پیشرفت فیزیکی پروژه را ۲۰ درصد افزایش داد.

وی ادامه داد: اجرای ۹۲پروژه عمرانی مستمر بهداشتی، افزایش ۴۵درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه و افزایش ۱۴۰درصدی اعتبارات هزینه ای دامپزشکی استان از دیگر عملکرد دولت سیزدهم بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به صدور مجوز حمل دام سبک و سنگین برای بیش از ۴۳۵هزار راس در ۲ سال گذشته گفت: صدور مجوز حمل شتر مرغ و بوقلمون بیش از ۴۷هزار قطعه،صدور مجوز حمل شتر بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ نفرو صدور مجوز حمل بیش از ۴۹هزار تن شیر خام از دیگر عملکرد دولت سیزدهم بوده است.

وی عنوان کرد:صادرات تخم مرغ خوراکی ،تخم مرغ نطفه دار، پولت تخمگذار، موی بز و پشم گوسفندی به ارزش بیش از چهار میلیون دلار به کشورهای چین ،افغانستان و عراق هم از دیگر عملکرد دامپزشکی استان در دولت سیزدهم است.

آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بخشی با بیان اینکه واکسیناسیون طیور بومی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ قطعه در ۲ سال گذشته انجام شده افزود: واکسیناسیون بیماری های مشترک۷۲۵هزار راس دام سبک،۸۲هزار راس دام سنگین، واکسیناسیون ۱۹هزار قلاده سگ علیه بیماری هاری و بیش از ۱۱ میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام هم از دیگر عملکرد دامپزشکی استان در دولت سیزدهم است.

مسوول بنیاد علوی در خراسان جنوبی هم گفت: همزمان با هفته دولت پروژه‌هایی که توسط بنیاد علوی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار آن بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال است.

هاشم صلاحی، افزود : درمیان و خوسف از نقاط هدف بنیاد علوی در استان خراسان جنوبی است که اخیر شهرستان زیرکوه نیز به نقاط هدف این بنیاد اضافه شده است.

وی با اشاره به فعالیت های بنیاد علوی در زمنیه اشتغال زایی نیز عنوان کرد : از محل تبصره ۱۶ مبلغ ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات در رسته های مختلف تولیدی، بازرگانی و غیره توسط بنیاد علوی در استان پرداخت شده است.

مسوول بنیاد علوی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتبارات اشتغال بنیاد در تمام استان پرداخت شده است ادامه داد : عمده تسهیلات بنیاد علوی و طرح های اشتغالزایی در حوزه زرشک و در رتبه بعد مربوط به پرداخت تسهیلات در حوزه تولید پوشاک اسلامی بوده است.

وی همچنین گفت: برای هفته دولت امسال ۵۵۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد علوی به پروژه های مختلف شهرستان درمیان تخصیص یافته که از این میزان ۲۰ میلیارد ریال در خصوص هوشمندسازی ۵۰ کلاس درس و بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آبرسانی در روستاهای هزینه شده است.

صلاحی یادآور شد : همچنین ۱۵ میلیارد ریال برای آسفالت معابر روستایی در این شهرستان تخصیص یافت.

وی افزود: به طور کلی از سال ۹۹ تاکنون که بنیاد علوی شهرستان درمیان را مورد هدف خود قرار داده بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اشتغال، سلامت، عمران و غیره هزینه کرده است.

مسوول بنیاد علوی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرستان خوسف از مهرماه سال گذشته مورد هدف بنیاد علوی قرار گرفته است، گفت: مجموع اعتباراتی که در این شهرستان توسط بنیاد علوی از ابتدای حضور هزینه کرده ۲۳۹ میلیارد ریال بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha