استاندار فارس: باید در شیوه های تبلیغ دینی تجدیدنظر کنیم

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: باید در شیوه ها و روش های خود در تبلیغ دین و مباحث دینی تجدید نظر کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه دوشنبه با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و دیدار با مدیران این اداره کل افزود: در این زمینه می توانیم به گونه ای عمل کنیم که فارس در روش های تبلیغی به استان پیشتاز تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید در انجام تبلیغات، وابستگی خود را از امکانات و تجهیزات فیزیکی و سخت افزاری بکاهیم و در این زمینه خود را به فکر، اندیشه و اراده ای که داریم وابسته کنیم.

استاندار فارس اظهار کرد: یک نمونه بارز و یک اقدام مهم تبلیغی از میان تبلیغاتی که پیامبر و سایر ائمه انجام دادند حادثه غدیر خم بود که از بعد از بعثت پیامبر، حادثه ای با این بزرگی، اهمیت و ابعاد نداریم.

ایمانیه افزود: نباید در انجام تبلیغات دینی منتظر بمانیم و دست روی دست بگذاریم که امکانات، زمان و مکان مناسب فراهم شود، باید از هر فرصت و امکانی برای تبلیغ مسایل دینی استفاده کنیم.

استاندار فارس: باید در شیوه های تبلیغ دینی تجدیدنظر کنیم

لزوم تشکیل منظم جلسات قرارگاه فرهنگی

وی، با اشاره مصوبه سال گذشته شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی گفت: این قرارگاه نباید به یک نام منتهی شود و از تشکیل جلسات و خروجی قابل قبول خبری نباشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: دستگاه های مرتبط با حوزه فرهنگ از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی شهرداری، کانون پرورش فکری، حوزه هنری، امور مساجد و دیگر مجموعه ها باید به شکل منظم و هفتگی گردهم آیند و مباحث مرتبط با حوزه فرهنگ و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان را دنبال کنند.

ایمانیه، خواستار بهره گیری مناسب از ظرفیت مساجد به عنوان بزگترین کانون تبلیغ دین شد و افزود: با وجود جایگاه مساجد و اثرگذاری که این مکان می تواند داشته باشد بعضا مساجد یا در ساعت هایی تعطیل هستند و یا در صورت باز بودن امام جماعت ندارند.

او اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در مساله ائمه جماعت تحول ایجاد شود و در آخرین پیام شان هم مهمترین رکن مساجد را امام جماعت آن دانستند و خواستار استفاده از ائمه جماعت جوان، خوش فکر، با برنامه و با انگیره شدند.

اهتمام استاندار فارس به حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی هم، ضمن قدردانی از حضور استاندار در اداره کل تبلیغات اسلامی گفت: همراهی و اهتمام ایشان به حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی قابل تقدیر و ارزشمند است.

حجت الاسلام حسن قانع افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت ها و با حمایت استاندار فارس در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha