۲۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85196622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تهاجم سبک زندگی غربی بنیان خانواده را نشانه گرفته است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تهاجم سبک زندگی غربی به دنبال ضربه زدن به بنیان خانواده و کاهش فرزندآوری است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در مراسم رونمایی از سامانه مسیر(مشاوره ساختن یک راه) و تحلیف مدیران مراکز مشاوران خانواده کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نسبت به برنامه های اثرگذار و کیفی در ارتباط با بهبود سبک زندگی ایرانی اسلامی غفلت شده و آنگونه باید و شاید در این رابطه کاری انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه مبنای بیانیه گام دوم انقلاب مرور گذشته و ارزیابی مباحث و مسائل مختلف است، افزود: با توجه به اینکه شرایط امروز جامعه در حوزه های اجتماعی به ویژه جمعیت نگران کننده است و می طلبد با پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب در راستای بهبود شرایط اقدام شود.

استاندار کردستان ادامه داد: اگر برنامه ریزی درست و صحیحی براساس وضعیت موجود جامعه انجام نشود آینده پرچالش و سختی پیش رو خواهیم داشت.

زارعی کوشا بیان کرد: اولویت های پژوهشی امسال بیشتر پیرامون موضوعات فناوری و صنعت و جای پژوهش های اجتماعی در آن خالی بود که این هم بیانگر غفلت نسبت به این مهم است.

وی ادامه داد: با انجام پژوهش های اجتماعی و استناد به آنها می توان راهبردها و اهداف را تعیین و در مسیر رفع مشکلات اجتماعی گام برداشت.

استاندار کردستان بر تمرکز بر مسائل مربوط به جمعیت تاکید کرد و گفت: امروز تهاجم سبک زندگی غربی به دنبال از بین بردن میراث خانواده و کاهش جمعیت در کشورهای اسلامی هم چون ایران است.

زارعی کوشا یادآور شد: آمار میزان تنفیذ طلاق به این معنا که زوجین بدون مراجعه به مراکز مشاوره و از طریق روحانیون اقدام به طلاق می کنند که روحانیون باید در این رابطه با مراکز مشاوره همکاری داشته باشند.

کاهش آمار طلاق توافقی در کردستان

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: تعداد ۳۲ برنامه به این معاونت برای اجرا در سال جاری ابلاغ شده است.

رضا اعظمی با بیان اینکه از تعداد مذکور یک برنامه مرتبط با آسیب های خانواده است، افزود: افزایش مهارت ارتباطی برای زوجین متقاضی طلاق، شناسایی و حمایت از زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب، راه اندازی و نظارت بر مراکز ملاقات از فرزندان طلاق و راه اندازی دفاتر حمایت از حقوق بانوان از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجرای این برنامه است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آسیب های خانواده را ارائه آموزش توانمندسازی حقوقی زوجین خواند و بیان کرد: در سال گذشته به پنج هزار نفر در ۱۵۰ کارگاه آموزشی مسائل حقوقی آموزش داده شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل کردستان با اشاره به اینکه ۱۷ مرکز فعال مشاوره خانواده در استان وجود دارد، گفت: براساس بررسی انجام شده از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱، ۲.۱۳ درصد کاهش پرونده طلاق توافقی، ۶.۶ درصد کاهش پرونده طلاق به درخواست زوجه و ۸.۶ درصد افزایش ملاقات فرزند و ۷.۲ درصد کاهش ترک طلاق در استان را شاهد بودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha