۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85196624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنیس روی میز زنجان در مسیر شکوفایی

۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۲۷
کد خبر: 85196624
تنیس روی میز زنجان در مسیر شکوفایی

زنجان - ایرنا - تنیس روی میز استان زنجان در مسیر شکوفایی قرار دارد و هم اکنون بیش از ۳۰۰ نفر در این رشته فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تنیس روی میز ورزشی مفرح و هیجانی است که علاوه بر تقویت جسم به تقویت اعصاب و روان نیز کمک و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله آلزایمر جلوگیری می‌کند.

تمرکز در این رشته ورزشی، حرف اول را می زند چراکه هماهنگی دست و چشم با سرعت عمل از ملزمات اولیه آن است و به تمرکز و آرامش نیاز دارد.

این ورزش که علاقه مندان زیادی را در همه رده های سنی دارد، موجب تقویت عملکرد مغز می شود.

میز، تور، راکت و توپ از لوازم این بازی ۲ یا چهار نفره رقابتی، مفرح و دارای پیشینه تاریخی است.

این ورزش جزو رشته های خاصی است که مخاطب خاص خود را دارد و فعالان در این رشته دارای هوش و توانایی ذهنی و ضریب هوشی بالا و زیرکی و چابکی هستند.

این ورزش بهترین رشته برای کودکان بیش فعال و بهترین درمان برای بازیابی حافظه است به همین جهت افراد در رده ها سنی مختلف به خصوص بزرگسالان نیز همچنان به فعالیت در این رشته ادامه می دهند.

تنیس روی میز زنجان در مسیر شکوفایی

برای اطلاع از وضعیت ورزش تنیس روی میز در استان زنجان خبرنگار ایرنا با مریم کاظمی راد، رییس هیات تنیس روی میز استان زنجان گفت و گو کرده است.

ایرنا: هم اکنون چند ورزشکار رشته تنیس روی میز در استان زنجان ساماندهی و بیمه شده اند؟

همه سانس های سالن اختصاصی تنیس روی میز زنجان اشغال است. کاظمی راد: بر اساس آمار رسمی فدراسیون تنیس روی میز، تعداد ورزشکاران فعال استان در این رشته که دارای کارت بیمه ورزشی هستند تا پایان سه ماهه نخست امسال ۱۹۵ نفر بود که هم اکنون این تعداد به بیش از ۳۰۰ نفر در بخش بانوان و مردان رسیده است.

در حال حاضر همه سانس ها سالن اختصاصی تنیس روی میز زنجان پُر است و با استعدادیابی، معرفی و نخبه یابی هایی که در این رشته انجام شده، تعداد علاقه مندان به این ورزش و استقبال کنندگان از آن روز به روز افزایش یافته است.

ایرنا: چه اقداماتی در هیات تنیس روی میز استان برای رشد و شکوفایی استعدادهای این رشته انجام می‌شود؟

کاظمی راد: در این هیات کارهای پایه ای در برنامه قرار دارد.

بر همین اساس تلاش برای آماده سازی زیرساختها انجام می شود و به صورت سخت افزاری تنها سالن اختصاصی این رشته ورزشی را تجهیز کردیم.

به دلیل شیوع کرونا این سالن حدود سه سال تعطیل بود که اواخر سال دوم با همکاری آموزش و پرورش توانستیم یک سانس از سالن های اداره کل را بگیریم و ورزشکاران آنجا تمرین کردند.

پیش از این، تعداد ورزشکاران تنیس روی میز تقریبا به صفر رسیده بود که استعدادیابی را شروع کردیم و در بخش بانوان و آقایان در تمام شهرستان های استان به طور همزمان همه فعالیت ها انجام شد.

این رشته ورزشی در همه شهرستانهای استان به خصوص در ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان، ایجرود و طارم فعال و دارای مربی است.

تنیس روی میز زنجان در مسیر شکوفایی

ایرنا: هیات ورزشی تنیس روی میز زنجان در جهت مربی و داور پروری چه اقداماتی انجام می دهد؟

کلاسهای مربیگری و داوری درجه یک و دو در زنجان برگزار شد. کاظمی راد: از سال قبل سه دوره کلاس مربیگری در استان برگزار کردیم، به دلیل فاصله زمانی سه ساله که از شیوع کرونا، افتاده بود، کمبود مربی و داور در استان داشتیم همچنین رده سنی داوران و مربیان نیز بالا رفته بود که باید جایگزین می شدند که در این راستا از نیروهای جوان استفاده می کردیم.

امسال با نیروی زیادی کلاس های مربیگری و داوری را برگزار کردیم و برای اولین بار در استان زنجان کلاسهای مربیگری درجه ۲ و داوری درجه یک را که اصولا به استانها نمی دهند با مجوز وزارتخانه و معرفی مدرسان آن از سوی وزارتخانه برگزار کردیم.

الان ۲ نفر مدرس در مربیگری و ۲ مدرس در داوری داریم که از این نظر نیز مشکل برطرف شده است.

ایرنا: هیات تنیس روی میز استان زنجان چند سالن اختصاصی دارد؟

کاظمی راد: هم اکنون تنها یک سالن اختصاصی برای رشته تنیس روی میز داریم که سالن "شهید رضوی" در مجموعه ورزشی مادران و کودکان است.

سالن هایی نیز که مربوط به شرکت ها و دستگاه های دیگر است در این خصوص فعال هستند.

این سالن برای ورزش تنیس روی میز زنجان کافی نیست و تنها سالن اختصاصی آن در شمال شهر واقع شده که دسترسی به آن برای عموم علاقه مندان دشوار است.

ادارات و دستگاه های مختلف همکاری خوبی با این هیات دارند، با وجود سالن هایی که آموزش و پرورش، شرکت نفت و اداره برق دارد، اما همت اداره ورزش و جوانان برای اختصاص یک سالن دیگر برای تنیس روی میز لازم است تا سالنی در نقطه مقابل سالن کنونی راه اندازی و جذب استعدادهای بیشتری امکانپذیر شود.

برای گسترش و رشد و توسعه هر چه بیشتر این رشته ورزشی، تا آخر امسال سالنی را اجاره خواهیم کرد.

ایرنا: هیات تنیس روی میز زنجان میزبان چه رویدادهای ورزشی را در این رشته میزبانی کرده است؟

مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان بانوان از هشتم شهریور در زنجان برگزار خواهد شد. کاظمی راد: زنجان میزبانی مسابقات پیشکسوتان بانوان تنیسور کشور را عهده دار خواهد بود که این رقابت ها از هشتم تا دهم شهریور ماه امسال در این شهر برگزار خواهد شد.

حدود ۱۰۰ بازیکن در این مسابقات از سراسر کشور شرکت خواهند کرد و زنجان نیز پنج بازیکن مطرح در این رقابت ها دارد که شانس مقام آوری آنها بالاست.

مسابقات تنیس نونهالان کشور نیز برای اولین بار در زنجان برگزار و استعداد یابی در آن انجام شد.

در این رده سنی تاکنون زنجان بازیکن نداشت اما با استعدادیابی در این رده نیز سرمایه گذاری می شود تا پایه این رشته ورزشی تقویت شود.

تنیس روی میز زنجان در مسیر شکوفایی

نگاهها به این رشته ورزشی بین بانوان و مردان یکسان است به همین جهت استقبال بانوان نیز از این رشته افزایش یافت.

برنامه ریزی های خوبی به خصوص برای تیم منتخب این رشته ورزشی و آینده درخشان آن انجام شده است و در این برنامه ها از مربیان مجرب و نامدار بهره مند خواهیم شد که زمان تمرین و تعداد جلسات افزایش یافته و تخصصی شده و برگزاری اردوهای استانی نیز افزایش یافته است.

علاوه بر این تلاش شده است تا تجربه و دانش مربیان و داوران این رشته ورزشی نیز افزایش یابد و در این خصوص کلاس های داوری و مربیگری درجه یک و ۲ و چهار دوره ۶ ماهه برگزار شد.

هم اکنون هیات ورزشی تنیس روی میز زنجان ۲ مربی ممتاز کشوری دارد که بالاترین سطح مربیگری کشور محسوب می شود.

ایرنا: هیات تنیس روی میز زنجان چه برنامه هایی را برای رشد این رشته ورزشی در دستور کار دارد؟

کاظمی راد: تلاش می شود همه کلاس ها و فعالیت هایی که در این رشته ورزشی در شهر زنجان انجام می شود در شهرستان های استان نیز انجام شود.

هشت دوره استعدادیابی در سال تحصیلی گذشته انجام شد که از این هشت دوره توانستیم تیم منتخب نونهالان و استعدادهای درخشان را تشکیل دهیم و برای آنان اردوی تکمیلی برگزار کنیم و یک اردو برای تیم منتخب گذاشته شده است که مربیان منتخب استان از امروز این اردو را هدایت می کنند.

این اردو برای اولین بار در زنجان برگزار می شود که از رییس کمیته استعدادیابی کشور به عنوان راهنما در آن استفاده می کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha