۸۸ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی اردبیل فعال است

  اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۸۸ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان فعال بوده و ۱۲ درصد دیگر هم غیر فعال و راکد است که فعالیت مجدد آنها در مرحله عارضه‌یابی قرار دارد.

هاشم علایی روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده است که از این تعداد ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغال‌زایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال بوده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله فونداسیون تا نصب ماشین‌آلات در دست اجراست.

وی اظهار کرد: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار در استان اردبیل فعال است که از این تعداد زیرساخت‌های ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی تامین شده و زیرساخت ۲ ناحیه صنعتی موران و اصلاندوز هم در آینده تامین می‌شود.

علایی با اشاره به حمایت شهرک‌های صنعتی از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: هزینه آموزش کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود و علاوه بر آن در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی هم از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت بیشتری شده است.

وی گفت: شهرک‌های صنعتی استان در ۳۷ مورد از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کرده ضمن اینکه ۸۰ درصد هزینه اخذ گواهی‌های استاندارد را شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌کند و با برنامه‌های حمایتی مختلف تلاش شده واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات محور شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی با هدف کمک به افزایش صادرات واحدهای تولیدی در استان خبر داد و ادامه داد: سه خوشه صنعتی لبنیات، پلاستیک و فرش دستبافت در استان اجرا شده و سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات هم به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: مرکز خدمات فناوری، کسب و کار شهرک صنعتی یک اردبیل راه‌اندازی شده و عملیات اجرایی ساختمان فناوری شهرک صنعتی ۲ اردبیل هم با هدف واگذاری دفاتر به مشاوران، کارشناسان و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در دست اجرا قرار گرفته است.

علایی ایجاد بیش از ۲۴۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، برگزاری بیش از ۶۰۰ دوره آموزشی برای بیش از ۱۶ هزار نفر از شاغلین واحدهای تولیدی، برگزاری انتخابات در ۶ شهرک و ناحیه صنعتی و واگذاری امور شهرک به شرکت‌های خدماتی، برگزاری بیش از ۱۰۰ تور صنعتی برای بیش از ۲ هزار نفر از مدیران واحدهای تولیدی با هدف بازدید از واحدهای تولیدی موفق و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در راستای حمایت از تولید ذکر کرد.

وی همچنین بهسازی و آسفالت هفت خیابان شهرک صنعتی ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر۲۰۰ میلیارد ریال ، آماده‌سازی معابر ۶۰ هکتار از فاز سوم شهرک صنعتی ۲ اردبیل با اعتباری بالغ ۷۰۰ میلیارد ریال ، اجرای پست برق ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و تکمیل مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال را از برنامه های در دست اجرا در شهرک صنعتی استان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین از واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران با شرایط نقد و اقساط در استان خبر داد و گفت: واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران از طریق سامانه الکترونیکی با هدف جلوگیری از ایجاد رانت و رعایت عدالت در فرآیند واگذاری زمین و اعمال بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره برداری زمین از جمله مشوق‌های اعمال شده برای جذب سرمایه‌گذاری در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha