نهضت آسفالت در جاده های شهرستان کهگیلویه ادامه دارد

یاسوج- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه گفت: یک سال اخیر ۹۰کیلومتر از مسیرهای ارتباطی در بخش های چهارگانه این شهرستان آسفالت و روکش آسفالت شده است.

علی دیانتی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۵۵کیلومتر در بخش مرکزی، ۲۱کیلومتر در بخش چاروسا، ۹کیلومتر در بخش دیشموک و پنج کیلومتر در بخش سوق بوده است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده کار آسفالت راه‌های اصلی و فرعی با تعریف پروژه های مختلف در بخش های شهرستان همچنان ادامه دارد. ۳۱کیلومتر اسفالت راه روستایی با هزینه ۴۳میلیارد ریال در بخش مرکزی کهگیلویه در دست اجراست.

وی افزود: با اجرای این طرح همه راه های روستایی بخش مرکزی از نعمت راه اسفالته مناسب بهره مند خواهند شد.

دیانتی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم در راستای توسعه مناطق محروم اضافه کرد: کار آسفالت ۴۴کیلومتر از محورهای مواصلاتی بخش چاروسا هم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرحهای راهداری شاهد یک انقلاب در حوزه راهای روستایی کهگیلویه خواهیم بود.

دیانتی گفت: با حمایت همه جانبه استانداری و نماینده مردم در مجلس در تامین قیر شاخص اسفالت راه روستایی در این شهرستان از ۴۵درصد به نزدیک ۶۰درصد خواهد رسید.

وی اظهارکرد: امروز پروژه های راهداری در همه بخش های شهرستان فعال و شعار محرومیت زدایی دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفته است.

طول راه های روستایی شهرستان کهگیلویه ۹۶۰ کیلومتر دانست است که از این میزان ۴۳۲ کیلومتر آسفالته، ۱۹۰ کیلومتر شوسه و ۳۰ کیلومتر خاکی است.

کهگیلویه ۳۶۵ روستا دارد که ۴۰ درصد این شهرستان در این روستاها زندگی می کنند.شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha