۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85197322
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش حدود چهار درصدی سهم بخش خدمات در استان زنجان 

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم بخش خدمات در اشتغال این استان از ۳۷.۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۱ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید و این روند رو به رشد ادامه دارد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا طیب جعفری روز یکشنبه در نشست خبری به انتشار نتایج تفصیلی آمار اشتغال در استان ها از سوی مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود: در استان یک برنامه بلند مدتی را حوزه اشتغال در نظر داشتیم که تمرکز بر افزایش سهم بخش خدمات بود.

وی ادامه داد: میزان سهم بخش خدمات در اشتغال استان ۳۶.۸ درصد بود که این شاخص در سال ۱۴۰۱ به ۴۱ درصد افزایش یافته و بیشترین رشد هم طی فعالیت دولت سیزدهم محقق شده که طی ۲ سال گذشته اتفاق افتاده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه میانگین اشتغال بخش خدمات در کشور ۵۱.۶ درصد است، گفت: روند رو به رشد افزایش بخش خدمات در اشتغال استان شکل گرفته و حرکت های خوبی در این زمینه در استان در جریان است.
جعفری با بیان اینکه ۴۱ درصد تولید ناخالصذایتان مربوط به بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: با این وجود تعداد شاغلان این بخش متناسب با این شاخص نبود، از این رو رویکردها به سمت هدایت تسهیلات بانکی و حمایت ها به بخش خدمات بیشتر شد تا سهم بخش خدمات در اشتغال رشد داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در زمان حاضر سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان، ۲۵.۴ درصد است که از میانگین کشوری ۱۴ درصد، بیشتر است.
جعفری افزود: سهم بخش صنعت نیز از اشتغال استان، ۳۳.۶ که نزدیک میانگین کشوری است.
وی با بیان اینکه امسال با تدبیر دولت، ارائه تسهیلات تکلیفی در حوزه اشتغال زایی، در یک مسیر واحد قرار گرفته است، گفت: این موضوع رصد کارسازی و به نتیجه رسیدن تسهیلات را فراهم کرده است و در این راستا همه تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ در یک حساب استانی تجمیع و بین نهادها توزیع شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: براساس برنامه ابلاغی در راستای سیاست‌های اشتغالزایی دولت، امسال ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ شغل در استان هدفگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha