بیش از ۳۴ هزار مازندرانی برای شرکت در آیین اربعین حسینی نام‌نویسی کردند

ساری - ایرنا - مدیرکل حج و زیارت استان مازندران گفت:‌ بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافتی از آغاز نام نویسی زائران اربعین تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر با مراجعه به سامانه سماح این سازمان برای اعزام به کشور در ایام اربعین حسینی ثبت نام کرده‌اند.

عباس اسمعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ از تمامی زائرانی که به سامانه سماح مراجعه کرده و اولین مراحل ثبت نام خود را انجام داده اند، با مراجعه به این سامانه و تکمیل مراحل باقی مانده و پرداخت حق بیمه، نام نویسی خود را تکمیل کنند.

وی ادامه داد :‌ ثبت نام کنندگان در سامانه سماح باید با دقت مشخصات فردی خود را ثبت کرده و زمان و مرز خود برای خروج از ایران و ورود به خاک عراق را مشخص کنند.

مدیر کل حج و زیارت مازندران بازده زمانی ثبت نام زائران اربعین حسینی را سوم مرداد ماه تا بیستم شهریور ماه اعلام کرد و گفت : هیچ سقف و محدودیتی برای ثبت نام و اعزام زائران برای استان ها در نظر گرفته نشده است اما افراد سعی کنند ثبت نام خود را در سامانه سماح به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی از مازندران به عنوان پنج استان برتر کشور در ثبت نام زائران اربعین حسینی برشمرد و ادامه داد :‌ پیش بینی ها می شود تعداد زائران استان به ۲ برابر ظرفیت موجود و ثبت نامی های فعلی افزایش یابد.

اسمعیلی گفت‌:‌ متقاضیان می بایست به سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه نمایند؛ این سامانه در پنجره واحد سازمان حج و زیارت که تمام خدمات زیارتی در آن ارایه می شود قرار دارد که در حال حاضر روی موضوع اربعین حسینی متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در سامانه سماح خدمات خوبی تعریف شده است افزود : متقاضیان می توانند از وضعیت ازدحام مرزها و مقایسه با سال قبل که با نمودار مشخص می باشد آگاهی یابند و با توجه به نمودار روند ازدحام تردد یا خلوت بودن تردد در مرزها را ملاحظه کنند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران ادامه داد : متقاضیان می توانند تاریخ عزیمت و شرایط مرزهای شش گانه برای تردد را در سامانه ببینند و انتخاب مناسب تری را داشته باشند؛ متقاضیان بعد از این روند و پرداخت بیمه می توانند کارت شناسایی خود را دریافت و چاپ کنند.

وی همچنین از افزایش تعداد سورتی های پرواز اربعین حسینی در مازندران خبر داد و گفت :‌ برنامه ریزی ها و تلاش برای انجام ۱۲ سورتی پرواز بمنظور جابه جایی زئران از مازندران به عراق است.

پارسال ۶ سورتی پرواز برای جابه جایی زائران اربعین حسینی در مازندران انجام شد.

به گفته مدیر کل حج و زیارت مازندران مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراقی به هر یک از زائران ثبت نام شده در سامانه سماح پرداخت می شود که این افراد می توانند از ۲۸ مردادماه تا ۱۴ شهریورماه برای دریافت ارز مورد نیاز به بانک های ملی، ‌صادرات، تجارت، ‌سپه و پست بانک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی یک حماسه بزرگ که می بایست همگان در آن مشارکت داشته باشند، ‌ گفت که به همین منظور پویش مردمی هر زائر مازندرانی یک خادم امام حسین(ع) تشکیل شد که افراد می توانند کمک های خود را برای این منظور به شماره حساب ۱۰۴۰۱۱ نزد بانک سپه به حساب ستاد عتبات عالیات استان مازندران واریز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha