شناسایی ۶۶ نقطه مستعد حادثه تا هشدار درباره فرسودگی ناوگان عمومی استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ضمن اعلام بالابودن میانگین سن ناوگان عمومی و تبدیل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها به محور حادثه‌خیز، گفت: امسال ۶۶ نقطه در جاده‌های استان مستعد حادثه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان منصورکیایی روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن همایش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: امسال ۶۶ نقطه از جاده‌های استان سمنان مستعد حادثه اعلام شد که رفع نقص با انجام مطالعه در دست اقدام است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال دست کم در ۲۷ نقطه حادثه‌خیز رفع نقص و آشکارسازی انجام شود.

وی بیان کرد: سال ۱۳۹۹ حدود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان شناسایی شده بود و اکنون ۶ نقطه رفع نقص شد، مطالعات برای رفع نقص چهار نقطه در حال انجام و بقیه نقاط عملیات رفع نقص در حال اجرا است.

وی افزود: حداکثر ۱۰ درصد راه‌های استان سمنان دارای لغزندگی ناشی از فرسودگی جاده است که بیشترین وضعیت مربوط به محورهای غرب استان سمنان است.

منصورکیایی افزود: بیشترین تصادف‌های جادهای استان سمنان در محور سمنان- دامغان در محدوده گردنه آهوان و آبخوری رخ می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان برای بهبود وضعیت راه‌های سمنان پرداخت شد.

شناسایی ۶۶ نقطه مستعد حادثه تا هشدار درباره فرسودگی ناوگان عمومی استان

۲۰۰ دستگاه اتوبوس لازمه ارایه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی در سمنان

منصورکیایی با بیان اینکه تمامی ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان سمنان آماده ارایه خدمات در اربعین حسینی است، افزود: ۸۰ دستگاه کامیون به صورت رایگان در سال گذشته در اربعین حسینی خدمت‌رسانی کردند.

وی یادآور شد: بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ دستگاه اتوبوس در استان سمنان وجود دارد که حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس امکان جابه‌جایی زائران در اربعین حسینی دارند.

وی با اشاره به اینکه هشت‌هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه سماح برای شرکت در آیین اربعین حسینی ثبت ‌نام کردند، گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی تمامی ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز استان سمنان است تا زائران را به پیاده‌روی اربعین حسینی برسانند.

منصورکیایی ابراز کرد: با برقراری پرواز به عتبات عالیات در اربعین حسینی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی، پیش‌بینی می‌شود امسال وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بهتر باشد.

هشدار فرسودگی ناوگان عمومی و باری در استان سمنان

منصورکیایی افزود: ۴۰ شرکت تعاونی با یکهزار و ۹۹۷ ناوگان مسافری و باری در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۸۵۲ ناوگان مسافری شامل ۱۱۵ دستگاه اتوبوس، ۵۴۲ ناوگان سوراری کرایه‌ای و بقیه مینی‌بوس است.

وی با بیان اینکه عمر ناوگان مسافری اتوبوس در استان سمنان در حد اسقاط است، تصریح کرد: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس در استان سمنان ۱۴ سال است.

وی یادآور شد: میانگین عمر ناوگان مینی‌بوس در استان سمنان ۳۰‌سال و سه برابر میانگین کشوری به میزان ۱۰ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: مینی‌بوس‌ها در استان با توجه به بالا بودن میانگین عمر و فرسودگی، فعالیت به صورت برون‌شهری ندارند.

وی تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان سواری در کشور ۱۰ سال و در استان سمنان ۱۱ سال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: نوسازی ناوگان اتوبوس اولویت نخست استان است و ۱۲ سهمیه برای استان سمنان در مرحله نخست در نظر گرفته شده است.

مقصد سفر سمنانی‌ها کجاست؟

وی بیان کرد: ۴۰۹ هزار مسافر به صورت درون‌شهری و برون‌شهری امسال در استان جابه‌جا شدند که تهران، مشهد، قم، گرگان و بابل، بیشترین مقصد سفرها از مبدا استان سمنان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۸۶ شرکت در حمل و نقل کالا در استان فعال است و چهار هزار و ۶۱۰ ناوگان و سه‌هزار و ۳۹۶ راننده در این استان وجود دارد.

وی یادآور شد: میانگین عمر ناوگان باری در کشور ۲۵ سال و در استان سمنان ۲۳ سال است.

منصورکیایی اظهار کرد: ۲۲۹ هزار بارنامه صادر و بیش از سه میلیون تن کالا از ابتدای امسال تا کنون از استان سمنان جابه‌جا شد و سنگ، گچ، خاک معدنی عمده بار استان سمنان بوده است.

به گفته منصورکیایی، استان سمنان از لحاظ رشد صدور بارنامه در سه ماه نخست امسال رتبه چهارم و از لحاظ
رشد تناژ رتبه نخست را از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در زمینه جابه‌جایی مصالح ساختمانی رتبه چهارم کشور را دارد، بیان کرد: هیچ باری بدون بارنامه از شهرک‌های صنعتی و معادن استان سمنان نبایدخارج نشود و در صورت تخلف بررسی می‌شود.


وجود ۶۳ سامانه ثبت‌تخلف در استان سمنان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۵۷ دستگاه ترددشمار، ۲۷ دوربین ، یک تابلو ترافیک‌نما، و ۶۳ سامانه ثبت تخلف در استان سمنان وجود دارد.

وی ابراز کرد: ۵۶ میلیون تردد در محورهای استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ثبت شد که بیشترین تردد مربوط به پلاک خودروهای استان‌های تهران، مشهد و اصفهان بود.

منصورکیایی بیان کرد: برای ساخت ۷۵ مجتمع رفاهی بین‌راهی در محورهای مواصلاتی استان سمنان موافقت اصولی صادر شد و اکنون ۴۱ مجتمع رفاهی در حال بهره‌برداری و ۲۲ مجتمع در دست ساخت است.

وی یادآور شد: بیش از ۸۵ درصد مجتمع‌های رفاهی در محورهای مواصلاتی اصلی استان سمنان قرار دارد و برنامه‌ریزی مبتنی بر راه‌اندازی دست کم یک مجتمع رفاهی در هر ۳۵ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ۶۰ مدرسه با ۶ هزار دانش‌آموز در حاشیه راه‌های استان وجود دارد که ایمنی‌سازی و ارتقای ایمنی راه در این مناطق با اهتمام پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۲هزار و ۷۶ کیلومتر راه در استان وجود دارد که از این وسعت ۳۰ کیلومتر آزادراه و ۳۹۲ کیلومتر بزرگ راه است و با توجه به اینکه استان سمنان یکی از قطب‌های صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود که صنایع زیادی در این استان استقرار دارد و افراد مهاجر و جویای کار از دیگر استان‌ها به سمنان زیاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha