فرمانداری سمنان با بستن تمام تقاطع‌های فعلی شهر موافق نیست

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیم برای مدیریت تقاطع‌ها به منظور مدیریت ترافیک، ارتقای امنیت تردد و کاهش تصادف‌ها، گفت: بستن تمام تقاطع‌های شهر که به تازگی مسدود شده‌اند، گره‌گشای این اهداف نیست.

محمد بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به سوالی درباره چرایی مسدودکردن تعدادی از تقاطع‌ها و میدان‌های سطح شهر سمنان که مورد اعتراض برخی شهروندان نیز قرار گرفته است، تاکید کرد: تقاطع‌های غیراصولی عامل ایجاد نقطه حادثه‌خیز و ترافیک در دنیا شناخته می‌شود و کاهش تقاطع‌ها به منظور ارتقای امنیت تردد خودروها یک اصل است، اما فرمانداری سمنان موافق بستن برخی تقاطع‌ها در شرایط کنونی نیست.

میدان عدالت، تقاطع بلوار قدس به خیابان تامین اجتماعی، و تقاطع سه راهی بلوار ولیعصر، بخشی از طرح مسدودکردن تقاطع‌های بخش مرکز شهر و نقاط پرتردد بوده که به گفته فرماندار سمنان تصمیم بر بستن این تقاطع‌ها از سوی شورای ترافیک شهرستان نبوده است.

فرماندار سمنان اضافه کرد: میدان عدالت در واقع ساختار هندسی و مهندسی میدان ندارد و بلوار محسوب می شود که دارای ۲ تقاطع است و بستن این تقاطع با تصمیم شورای ترافیک و مشاور انجام شد.

فرمانداری سمنان با بستن تمام تقاطع‌های فعلی شهر موافق نیست

وی اظهار کرد: طبق ابلاغ قانون کشوری، مراکز استان‌ها نباید شورای ترافیک داشته باشند و طبق این قانون فرماندارها رییس شورای ترافیک نیستند و تصمیم‌گیری‌ها به صورت استانی انجام می‌شود.

فرماندار سمنان افزود: شورای ترافیک شهرستان اکنون جایگاه قانونی گذشته را ندارد و طبق ابلاغ استانی، تصمیم گیری از سوی شورای ترافیک شهرستانی نیز میسر نیست.

عوامل مشکل‌آفرین در مدیریت ترفیکی شهر سمنان

بهرامی بیان کرد: بعضی از معبرهای شهر سمنان اشکال هندسی در طراحی دارد که عامل مشکلات ترافیکی شده است.

وی تاکید کرد: اشکال هندسی، عرض کم معابر، افزایش تصاعدی تعداد خودروها در سطح شهر و فرهنگ نامناسب ترافیکی برخی شهروندان، از عوامل مهم در مشکلات ترافیکی شهر سمنان محسوب می شود. چالش‌های فرهنگ رانندگی در سمنان محسوس است و باید بهبود این مساله مورد توجه شهروندان و به ویژه رانندگان باشد.

فرماندار سمنان اصافه کرد: فعالیت شورای ترافیک شهرستان جایگاه قانونی گذشته را ندارد و هم‌اکنون فقط با تفویض برخی اختیارات از سوی شورای ترافیک استان فعالیت می‌کند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha